Συμβουλές για τις χειμερινές εκπτώσεις – Τι πρέπει να προσέχουμε

Κατηγορία NEWS, Οικονομία

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ  | Ενημέρωση 7/1/2023 11:36

Posted by Youmagazine Staff

 

Συμβουλές από την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας για την περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων που αρχίζει στις 9 Ιανουαρίου.

Πώς να αποφύγετε τις διαδικτυακές απάτες.

Image: Supplied

v

ΟΙ ΦΕΤΙΝΕΣ χειμερινές εκπτώσεις ξεκινούν από τη δεύτερη Δευτέρα του Ιανουαρίου, δηλαδή στις 9 Ιανουαρίου 2023 για φέτος, μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου.

Η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας (ΕΕΚΕ) επισημαίνει στους καταναλωτές μερικά από τα δικαιώματα που έχουν κατά τη διάρκεια των εκπτωτικών περιόδων, με σκοπό την ασφαλέστερη και συνετή διενέργεια των αγορών.

Πριν από τις επισημάνσεις, θα πρέπει να πούμε ότι σε περιόδους εκπτώσεων οι έμποροί συνηθίζουν να βγάζουν στην επιφάνεια παλαιότερα είδη, των οποίων η μόδα έχει περάσει και να τα πωλούν σε μειωμένη τιμή.

Όμως αυτή η μείωση δεν είναι έκπτωση. Εφόσον το προϊόν είναι ξεπερασμένο και παλιό πρέπει να έχει μειωμένη τιμή έτσι κι αλλιώς, και η έκπτωση να είναι επί της ήδη μειωμένης τιμής.

Επομένως σε όσα ήδη φαίνονται παλιά, ο καταναλωτής δικαιούται να ζητήσει περεταίρω μείωση της τιμής.

Τι προσέχουμε

Κατά τη διενέργεια των προσφορών θα πρέπει να αναγράφονται ευκρινώς, στα σημεία όπου πωλούνται τα προσφερόμενα προϊόντα, η αρχική και η νέα μειωμένη τιμή των προϊόντων, με αναφορά στην κατάλληλη μονάδα μέτρησης ανά προϊόν.

Σε κάθε ανακοίνωση περί μείωσης τιμής υποδεικνύεται η προγενέστερη τιμή που εφάρμοζε ο έμπορος για καθορισμένο χρονικό διάστημα πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος όχι συντομότερο των τριάντα (30) ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής.

Όταν το προϊόν κυκλοφορεί στην αγορά για λιγότερο από τριάντα (30) ημέρες, ως προγενέστερη τιμή νοείται η χαμηλότερη τιμή που εφάρμοσε ο έμπορος κατά τη διάρκεια χρονικού διαστήματος δέκα (10) ημερών πριν από την εφαρμογή της μείωσης της τιμής. Όταν η μείωση της τιμής αυξάνεται προοδευτικά, ως προγενέστερη τιμή νοείται η τιμή χωρίς τη μείωση της τιμής πριν από την πρώτη εφαρμογή της μείωσης της τιμής.

Κατά τη διενέργεια εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης.

Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης και στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»).

Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.
ν

Image: Supplied
ν

Τα καταστήματα STOCK ή OUTLET υποχρεούνται να αναγράφουν στις πινακίδες που προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις: (α) την παλαιά τιμή πώλησης, διαγραμμένη και (β) τη νέα μειωμένη τιμή πώλησης, με τρόπο που να επικοινωνεί στον καταναλωτή τη σαφή διάκριση μεταξύ των δύο αυτών τιμών.

Προαιρετικά, επιτρέπεται να αναγράφεται εντός του καταστήματος και σε κάθε άλλη εμπορική επικοινωνία με τον καταναλωτή το ποσοστό της μείωσης.

Στις περιόδους εκπτώσεων ή προσφορών τα καταστήματα αυτά υποχρεούνται να εμφανίζουν στις πινακίδες όλες τις ενδιάμεσες τιμές διαγραμμένες και, με έντονη γραφή, τη νέα μειωμένη τιμή διάθεσης και να αναγράφουν σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία μόνο τις λέξεις «εκπτώσεις», «προσφορές».

Αν οι εκπτώσεις, προσφορές ή οποιαδήποτε ανακοίνωση περί μείωσης της τιμής είναι ανακριβείς ή παραπλανητικές ως προς το ποσοστό της έκπτωσης ή ως προς τις τιμές ή ως προς την ποσότητα των προσφερόμενων με έκπτωση ή σε προσφορά προϊόντων ή ενέχουν οποιασδήποτε μορφής απόκρυψη ή παραπλάνηση, επιβάλλεται σε βάρος του εμπόρου πρόστιμο έως το δύο τοις εκατό (2%) του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι μικρότερο από είκοσι χιλιάδες (20.000) ευρώ.

Αν στον έμπορο επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα πέντε (5) ετών, το ανώτατο ύψος του προστίμου προσαυξάνεται στο τέσσερα τοις εκατό (4%) του ετήσιου κύκλου εργασιών του.
ν

Image: Supplied

ν

Διαδικτυακές απάτες

Οι διαδικτυακοί αγοραστές προειδοποιούνται για ένα νέο είδος απάτης, καθώς εμφανίζονται ψεύτικοι ιστότοποι που μιμούνται δημοφιλή καταστήματα μόδας.

Πολλοί από αυτούς τους ιστότοπους προσφέρουν είδη πολυτελείας, όπως δημοφιλείς μάρκες ρούχων, κοσμήματα και ηλεκτρονικά είδη σε πολύ χαμηλές τιμές.

Μερικές φορές θα λάβετε το αντικείμενο για το οποίο πληρώσατε, αλλά θα είναι ψεύτικο, ενώ άλλες φορές δεν θα λάβετε απολύτως τίποτα.

Πρόσφατα έγινε προσπάθεια εξαπάτησης πελατών μέσω ενός ιστότοπου που εμφανίστηκε ως μέλος της αλυσίδας καταστημάτων Dotti, που πουλάνε ρούχα και αξεσουάρ σε Αυστραλία και Νέα Ζηλανδία.

Μετά από πολλές πωλήσεις, αυτά τα ψεύτικα καταστήματα εξαφανίζονται.

Επομένως μην εμπιστεύεστε έναν ιστότοπο μόνο και μόνο επειδή τον έχετε δει να διαφημίζεται ή να κοινοποιείται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

 Οι απατεώνες ζητούν συχνά η πληρωμή να γίνει μέσω χρηματικής εντολής, προπληρωμένης κάρτας ή τραπεζικού εμβάσματος.

Εάν στείλετε τα χρήματά σας με αυτόν τον τρόπο, είναι απίθανο να τα δείτε ξανά ή να λάβετε το προϊόν που αγοράσατε.

Ο καλύτερος τρόπος για να εντοπίσετε έναν ψεύτικο έμπορο ή μια απάτη μέσω διαδικτυακών αγορών των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι να αναζητήσετε κριτικές πριν από την αγορά.

Τέλος να επιλέγετε πληρωμές π.χ. μέσω PayPal που δεν στέλνει τα χρήματα εάν δεν λάβετε το προϊόν ή δεν μείνετε ικανοποιημένοι.

Καλούνται όσοι καταναλωτές αντιμετωπίζουν προβλήματα, να επικοινωνούν με την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας.

On line φόρμα υποβολής καταγγελίας: https://eeke.gr/epikinonia/kataggelies/

e-mail: info@eeke.gr

Τηλ.: 210-8817730
ν

 


Translate this post