Αδυνατίστε με τροφές που ενισχύουν τον μεταβολισμό

Κατηγορία Διατροφή

ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Posted by Youmagazine Staff

 

Εννέα τροφές που πρέπει να συμπεριλάβετε στο διαιτολόγιό σας, ακόμα κι αν πιστεύετε ότι είστε υγιείς και δεν έχετε λόγους να ανησυχείτε.


ν

Η ΑΥΞΗΣΗ του μεταβολισμού είναι απαραίτητη για δύο κυρίως λόγους, αφενός γιατί κάνουμε καθιστική ζωή στο μεγαλύτερο μέρος της ημέρας, αφετέρου επειδή δεν προσέχουμε συνήθως τη διατροφή μας και δεν τρώμε τις κατάλληλες για την εποχή τροφές.
Ιδιαίτερα τώρα το καλοκαίρι που το σώμα καταπονείται περισσότερο. Έτσι, είτε νομίζετε ότι είστε υγιείς και δεν χρειάζεται να μεριμνήσετε για το σώμα σας είτε γνωρίζετε ότι το σώμα σας δεν λειτουργεί με τον τρόπο που πρέπει, δείτε τις εννέα ομάδες τροφών που παρουσιάζουμε εδώ. Χωρίς αμφιβολία θα το βοηθήσετε να αποκτήσει δύναμη και αντοχή, αλλά και θα βελτιώσετε την εμφάνιση και τη διάθεσή σας.
ν

1. Λαχανικά

Φαίνεται κοινότοπο, όμως τα λαχανικά θα αυξήσουν το μεταβολισμό σας, καθώς είναι χαμηλά σε θερμίδες. Η κατανάλωσή τους αυξάνει την καύση των θερμίδων έως και 20% ενώ το γεγονός ότι είναι πλούσια σε φυτικές ίνες σημαίνει ότι αισθανόμαστε χορτάτοι για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Συνιστώνται τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, όπως το σπανάκι, το μαρούλι και το λάχανο, που είναι γεμάτα θρεπτικές ουσίες και θα κάνουν θαύματα στο σώμα σας. Έτσι, δεν θα μπείτε στον πειρασμό να φάτε τα σνακ που έχουν αρνητική επίδραση στο μεταβολισμό σας, γιατί σε αντίθεση με τα φρούτα και τα λαχανικά χρειάζονται χρόνο για να αφομοιωθούν από τον οργανισμό. Τα λαχανικά είναι ένα πραγματικό δώρο για το σώμα σας.
ν

2. Δημητριακά ολικής άλεσης και όσπρια

Έχουμε συνδέσει τα όσπρια με τον χειμώνα, μπορούν όμως κάλλιστα να καταναλωθούν και το καλοκαίρι μέσα σε σαλάτες. Τόσο τα δημητριακά ολικής άλεσης όσο και τα όσπρια (φασόλια, φακές, φάβα) είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, ενώ περιέχουν καλούς (σύνθετους) υδατάνθρακες και όχι κακούς (απλούς) όπως τα κέικ και τα κουλουράκια.Οι υδατάνθρακες είναι η βασική πηγή ενέργειας του οργανισμού και σημαντικό κομμάτι κάθε υγιεινής δίαιτας. Με την κατανάλωση τους θα αυξήσετε την καύση θερμίδων κατά 10% περίπου, με αποτέλεσμα την ενίσχυση του μεταβολισμού, που σημαίνει ότι το σώμα σας θα επεξεργάζεται τα πάντα σε συντομότερο χρονικό διάστημα.
ν

3. Πρωτεΐνες

Οι πρωτεΐνες θεωρούνται «κακές» και μια σειρά από δίαιτες τις αποφεύγουν. Όταν όμως πρόκειται για τον μεταβολισμό σας, μπορεί πραγματικά να κάνουν τη διαφορά, καθώς η κατανάλωση πρωτεϊνών θα σας κάνει να χάσετε βάρος λόγω του ότι αυξάνει την καύση των θερμίδων σας κατά 25%. Οι πρωτεΐνες αποφεύγονται λόγω του κόκκινου κρέατος, που περιέχει επίσης λίπη και τοξίνες, υπάρχουν όμως σε πολλές άλλες τροφές, όπως είναι οι ξηροί καρποί, τα ψάρια, το κοτόπουλο, η σόγια, ακόμη και τα μακαρόνια. Έχουν επίσης το πρόσθετο πλεονέκτημα του να νιώθεις χορτάτος για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από ότι οι υδατάνθρακες και έτσι δεν θα χρειαστεί να τρώτε διάφορα άλλα πράγματα που αναστατώνουν το σώμα σας.
ν

4. Πιπεριές και σκόρδα

Οι πιπεριές (όχι μόνο οι κόκκινες) και το σκόρδο αυξάνουν δραστικά τον μεταβολισμό, διπλασιάζοντας την ενεργειακή δαπάνη, χωρίς την προσθήκη θερμίδων. Αυτό συμβαίνει επειδή ενθαρρύνουν τα νεύρα σας να στείλουν στον εγκέφαλο σήματα καύσης του λίπους σε όλο το σώμα. Ακόμη και οι πράσινες πιπεριές μπορεί να σας βοηθήσουν να κάψετε 100 θερμίδες την ημέρα, χωρίς να χρειαστεί να κάνετε οτιδήποτε άλλο εκτός από το να τις συμπεριλάβετε στη διατροφή σας.
ν

5. Τόνος

Ο τόνος βοηθά το σώμα στην καύση των θερμίδων, με την προϋπόθεση ότι θα είναι φρέσκος και όχι σε κονσέρβα. Ο τόνος είναι ένα ψάρι πλούσιο σε φώσφορο, σελήνιο και κάλιο, ενώ το χαρακτηρίζει η υψηλή περιεκτικότητα σεω-3 πολυακόρεστα λιπαρά οξέα. Ο φώσφορος, εκτός από το ρόλο του ως δομικό υλικό των οστών, έχει και αρκετές μεταβολικές δράσεις, όπως το να αποτελεί συστατικό ορισμένων λιπιδίων, τα οποία συμμετέχουν στο σχηματισμό των κυτταρικών μεμβρανών. Το σελήνιο, που επίσης περιέχεται στον τόνο σε υψηλές περιεκτικότητες, έχει ταυτόχρονη δράση με την βιταμίνη Ε και προστατεύει τις ουσίες του οργανισμό που είναι ευαίσθητες σε οξειδώσεις. Τέλος, το κάλιο που περιέχεται σε σημαντική ποσότητα, συνεισφέρει στη μεταφορά νευρικών ερεθισμάτων, στον έλεγχο της μυϊκής συσταλτικότητας και στην διατήρηση της αρτηριακής πίεσης.
ν

6. Λευκό ψάρι

Οι βιταμίνες, τα ιχνοστοιχεία και τα καλά λιπαρά οξέα είναι οι λόγοι που γιατροί και διατροφολόγοι συνιστούν να εντάξουμε στη διατροφή μας το λευκό ψάρι. Έχει βρεθεί ότι τα ω-3 λιπαρά οξέα μειώνουν τις συγκεντρώσεις διαφόρων αθηρογόνων λιποπρωτεϊνών στο πλάσμα, συντελούν στην πρόληψη από θρόμβωση των αγγείων και προστατεύουν από διάφορα καρδιαγγειακά νοσήματα. Αυξάνουν επίσης τον μεταβολισμό περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο είδος τροφής.
ν

7. Σκέτος καφές

Εκτός του ότι είναι αντικαρκινικός και προστατεύει τους άνδρες από τα προβλήματα του προστάτη, ο σκέτος καφές μας δραστηριοποιεί αυξάνοντας τον μεταβολισμό. Αυτό οφείλεται στην τονωτική δράση της καφεΐνης. Θα πρέπει να αποφεύγουμε την προσθήκη ζάχαρης ή γάλακτος, επειδή ακυρώνουν τις θετικές συνέπειες της ίδιας της καφεΐνης. Κάντε τον καφέ όσο δυνατό θέλετε, αλλά να είστε προσεκτικοί με τον αριθμό των φλιτζανιών που πίνετε καθημερινά, λόγω των άλλων τρόπων με τους οποίους η καφεΐνη μπορεί να επηρεάσει το σώμα σας.
ν

8. Ασπράδια αυγών

Τρώγοντας μόνο το ασπράδι είναι ένας πολύ καλός τρόπος για την ενίσχυση του μεταβολισμού σας και μια από τις καλύτερες τροφές καθώς δεν περιέχει καθόλου λίπος και χοληστερόλη, σε αντίθεση με τον κρόκο. Πράγματι, αποτελείται κυρίως (στο 98%-99% του βάρους του) από νερό (88%) και πρωτεΐνες (10%). Βρίσκει επίσης κανείς μεταλλικά στοιχεία όπως μαγνήσιο, νάτριο και κάλιο, βιταμίνες του συμπλέγματος Β (Β1, Β2 και κυρίως Β12), καθώς και γλυκίδια. Ελάχιστη είναι η περιεκτικότητά του σε υδατάνθρακες (μόλις 1%). Η διατροφική του σύνθεση κάνει το ασπράδι να είναι μία πολύτιμη διατροφή, ακόμα και για αθλητές, ενώ το γεγονός ότι είναι εύπεπτο αυξάνει τον μεταβολισμό πολύ περισσότερο από άλλες τροφές, όπως το κρέας.
ν

9. Φρούτα

Ξεκινήσαμε με τα λαχανικά και θα κλείσουμε με τα φρούτα. Τα νωπά φρούτα, και ιδίως το γκρέιπφρουτ, συμβάλλουν στην ενίσχυση του μεταβολισμού και βοηθούν με φυσικό τρόπο το συκώτι να λειτουργήσει πιο αποτελεσματικά και σε μικρότερο χρονικό διάστημα. Το συκώτι παίζει κυρίαρχο ρόλο στο μεταβολισμό και επιτελεί πολλές λειτουργίες του οργανισμού, μεταξύ άλλων την αποθήκευση γλυκογόνου, την καταστροφή των ερυθροκυττάρων, τη σύνθεση των πρωτεϊνών του πλάσματος, την παραγωγή ορμονών και την απομάκρυνση των τοξικών ουσιών από το σώμα.
Με βάση τα παραπάνω, μπορεί κάποιος να φτιάξει το καθημερινό του διαιτολόγιο, προτιμώντας πάντοτε τα φυσικά και νωπά τρόφιμα, αποφεύγοντας τα σνακ, τα κατεψυγμένα και τις κονσέρβες. Το ίδιο πρέπει να αποφεύγει τις έτοιμες, επεξεργασμένες και προμαγειρεμένες τροφές, για να μη μιλήσουμε βέβαια για τα γενετικά τροποποιημένα προϊόντα. Αυτά όχι μόνο επιβραδύνουν τον μεταβολισμό, αλλά γεμίζουν τον οργανισμό με άχρηστες και επιβλαβείς ουσίες.