Θεός και Εξωγήινοι: Είναι συμβατά αυτά τα δύο, ρωτάει η NASA τους θεολόγους

Κατηγορία ΘΕΜΑΤΑ, Εξωγήινη Έρευνα

ΕΞΩΓΗΙΝΗ ΕΡΕΥΝΑ

Μπορούν οι Εξωγήινοι να συνυπάρξουν με τις καθιερωμένες αντιλήψεις περί Θεού των διαφόρων θρησκειών; Η NASA ψάχνει την απάντηση στους θεολόγους.

Image credit: Pixabay

ΑΝ ΟΙ ΕΞΩΓΗΙΝΟΙ εμφανιστούν στη Γη, ή αν ανακαλυφθεί νοήμονα ζωή σε άλλους πλανήτες, τι θα συμβεί στις υπάρχουσες θρησκείες; Πώς θα αντιδρούσαν οι πιστοί; Ποιες επιπτώσεις θα είχε μια τέτοια αποκάλυψη στις πεποιθήσεις του κόσμου για το Θεό και τη δημιουργία;

Η αμερικανική διαστημική υπηρεσία (NASA) έχει προσλάβει μέχρι στιγμής 24 μελετητές και θεολόγους για να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα “Αποκάλυψη” στο Κέντρο Θεολογικής Έρευνας του Πανεπιστημίου Πρίνστον (CTI) στο Νιου Τζέρσυ.

Το κέντρο –το οποίο επιχορηγείται από τη NASA με 1,1 εκατομμύρια δολάρια– έχει στόχο να δημιουργήσει «γέφυρες κατανόησης» μεταξύ λογίων, επιστημόνων διαφόρων ειδικοτήτων και πολιτικών για να κατευνάσουν μια πιθανή «παγκόσμια ανησυχία» από την εμφάνιση εξωγήινων.

Σύμφωνα με την Daily Mail, το πρόγραμμα προφανώς στοχεύει να απαντήσει σε θεμελιώδη ερωτήματα όπως: «Tι είναι ζωή; Τι σημαίνει να είσαι ζωντανός; Από πού προήλθε ο άνθρωπος; Ποια η διαχωριστική τη γραμμή μεταξύ ανθρώπων και εξωγήινων; Ποιες είναι οι πιθανότητες ύπαρξης νοήμονος ζωής σε άλλα μέρη;»

Προετοιμασία της κοινής γνώμης

Στην πραγματικότητα, πρόκειται για προετοιμασία της κοινής γνώμης για ένα τέτοιο ενδεχόμενο και μελέτης των πιθανών αντιδράσεων.

Φυσικά η NASA δεν μιλάει απευθείας για εμφάνιση εξωγήινων, καθώς κάτι τέτοιο θα παρέλυε κάθε είδος δραστηριότητας στη Γη, αφού πίστεις και δόγματα χιλιάδων ετών θα έπρεπε να πεταχτούν στο καλάθι των αχρήστων. Η ζημιά θα ήταν πολύ μεγάλη, για να μην πούμε ανεπανόρθωτη.

Έτσι, φέρνει το ζήτημα μαλακά, λέγοντας τι θα συνέβαινε στην ανθρωπότητα αν πληροφορούνταν ότι βρέθηκε μικροβιακή ζωή σε κάποιον άλλο πλανήτη – λες και νοιάζει κάποιον αν θα βρεθούν μικρόβια στο σύμπαν.

Άλλωστε είναι γνωστό ότι υπάρχουν μικροβιακοί οργανισμοί σε μετεωρίτες και κομήτες, καθώς και σε δορυφόρους όπως η Ευρώπη.

Κομήτες όπως αυτός (ονόματι Λέοναρντ), που επισκέπτεται τη Γη κάθε 70,000 χρόνια πιστεύεται ότι μεταφέρουν μικροοργανισμούς που σε κατάλληλες συνθήκες δημιουργούν ζωή. 12 Δεκεμβρίου 2021. Ο κομήτης ανακαλύφθηκε τον Ιανουάριο από τον αστρονόμο Γκρέγκορι Λέοναρντ του αστεροσκοπείου της Αριζόνα. Image: Yangwang 1

Ποιος έφερε τη ζωή στη Γη;

Στην ερώτηση πώς εμφανίστηκε η ζωή στη Γη, η απάντηση που έχει δοθεί είναι ότι πριν από περίπου 3,5 με 3,8 δισεκατομμύρια χρόνια πριν, η Γη δέχτηκε την «επίσκεψη» κομητών και αστεροειδών που εναπόθεσαν τα υλικά τους στην υπό σχηματισμό ακόμη Γη και έτσι δημιουργήθηκε η οργανική ζωή.

Τέτοιες επιστημονικές θεωρίες στέκουν μια χαρά δίπλα σε πεποιθήσεις όπως ότι τα πάντα πάνω στη γη τα δημιούργησε ο Θεός, χωρίς κανείς να χάσει τον ύπνο του ή να πάει να πέσει από ένα γκρεμνό για χάρη μερικών μικροβίων σε έναν άλλο πλανήτη.

Η ουσία βρίσκεται αλλού. Τόσο οι υλιστικές επιστήμες όσο και οι θρησκείες έχουν πείσει τους ανθρώπους ότι δεν υπάρχει τίποτε άλλο πέραν του ανθρώπου. Ή εάν υπάρχει κάτι, αυτό βρίσκεται στη μετά θάνατον ζωή ‒ λένε οι θρησκείες.

Είναι αδύνατον να επιτευχθεί πρόοδος όσο υπάρχουν τόσο βαθιά ριζωμένες προκαταλήψεις.

Η σημερινή ανθρωπότητα δεν θα άντεχε την εμφάνιση εξωγήινων, σαν να έβλεπε μια ταινία ΕΦ του Χόλυγουντ. Αντίθετα, κάτι τέτοιο θα είχε καταστροφική επίδραση και αγιάτρευτες συνέπειες στο σώμα της υπάρχουσας ανθρωπότητας, της οποίας η διανοητική ηλικία είναι σαν ενός παιδιού δώδεκα ετών – στην καλύτερη περίπτωση.

Γήινη προσπάθεια για ιπτάμενο δίσκο. Επιστήμονες του ΜΙΤ πειραματίζονται με ένα αιωρούμενο rover για τη μεταφορά ανθρώπων και υλικών στην επιφάνεια της Σελήνης. Image: Supplied

Από την άλλη πλευρά, υπάρχει η πρόοδος και κάποια πράγματα πρέπει να προχωρήσουν. Διαστημικοί οργανισμοί ετοιμάζονται για επισκέψεις στη Σελήνη και στον Άρη και αυτά τα ταξίδια δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν δίχως η ανθρωπότητα να μάθει ότι τόσο στη Σελήνη όσο και στον Άρη υπάρχει δραστηριότητα και ζωή, που οι κάτοικοι της Γης δεν μπορούν να αντιληφθούν.

Η NASA παίζει κρυφτό

Τουλάχιστον κάποιοι στη NASA γνωρίζουν τι συμβαίνει, αλλά συνεχίζουν να παίζουν κρυφτό. Το παιχνίδι τώρα λέγεται Αστροβιολογία και η NASA ρώτησε σχετικά τρεις εκπροσώπους θρησκειών –τον επίσκοπο του Μπάκιγχαμ Άλαν Γουίλσον, τον ραβίνο Jonathan Romain της Συναγωγής Maidenhead και τον ιμάμη Qari Asim του τζαμιού Makkah στο Λιντς– πώς θα αντιδρούσε ο κόσμος αν μάθαινε ότι υπάρχουν.. μικρόβια σε άλλους πλανήτες!

Και οι τρεις είπαν ότι η χριστιανική, η εβραϊκή και η ισλαμική διδασκαλία δεν θα επηρεαστούν από την ανακάλυψη εξωγήινης ζωής – αρκεί φυσικά να είναι μικροβιακή, όχι κάτι άλλο.

Με τέτοια μυαλά θέλουμε να αποικίσουμε και άλλους πλανήτες!