Ο λόγος που οι γυναίκες βγάζουν αισθησιακές σέλφι

Κατηγορία Γυναίκα

SOCIAL MEDIA

Posted by Youmagazine Staff

 

Οι επιστήμονες αποκαλύπτουν τον λόγο που οι γυναίκες ποζάρουν μπροστά στην κάμερα του κινητού για να βγάλουν μια αισθησιακή φωτογραφία.

Η Κιμ Καρντάσιαν φωτογραφίζει τον εαυτό της φορώντας ένα sparkly εσώρουχο. Πηγή: Instagram / Kim Kardashian West

ν

ΣΕΛΦΙ ονομάζεται η φωτογραφία που βγάζει κάποιος τον εαυτό του, πολλές φορές μέσα από έναν καθρέφτη, με το κινητό του ή άλλη φωτογραφική μηχανή.
Τη μερίδα του λέοντος την έχουν τα φωτογραφικά αυτοπορτρέτα διασήμων και μη γυναικών, που λαμπερές και όμορφες κατακλύζουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στις πιο σέξι πόζες.
Ποιος είναι όμως ο λόγος που το κάνουν;
Μπορεί κανείς να φανταστεί ένα σωρό λόγους. Οι περισσότεροι πιστεύουν πως το όλο θέμα είναι ένας συνδυασμός εγωκεντρισμού και επιδειξιομανίας.
Διαφορετική γνώμη έχει η ερευνήτρια ψυχολογίας Κάντις Μπλέικ (Khandis Blake) από το Πανεπιστήμιο της Νέας Νότιας Ουαλίας στην Αυστραλία. Την επόμενη φορά, λέει, που θα δείτε μια γυναίκα να φτιάχνει το μπικίνι της, με το τηλέφωνό της έτοιμο για μια αισθησιακή σέλφι, μη νομίσετε ότι είναι χωρίς περιεχόμενο ή έχει πέσει θύμα σελφίτιδας.
«Σκεφτείτε την ως έναν στρατηγικό παίκτη σε ένα περίπλοκο κοινωνικό και εξελικτικό παιχνίδι», λέει η δρ Μπλέικ.
Η Κάντις Μπλέικ συμμετείχε σε μια έρευνα η οποία ανέλυσε τις φωτογραφίες δεκάδων χιλιάδων δημοσιεύσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης από 113 χώρες. Οι ερευνητές απομόνωναν τις σέλφι φωτογραφίες και σημείωναν κατά πόσον ήταν ερωτικές, αισθησιακές ή προκλητικού περιεχομένου.
Κατόπιν μελέτησαν το κοινωνικό περιβάλλον στο οποίο ζούσαν οι γυναίκες.
Η μελέτη αποκάλυψε ότι οι γυναίκες τείνουν να εμφανίζονται πιο ερωτικές σε περιβάλλοντα με μεγάλη οικονομική ανισότητα, χρησιμοποιώντας την γοητεία ως όπλο, παρά να μένουν αποκλεισμένες λόγω του φύλου τους.
ν

Η βασίλισσα των σέλφι Κιμ Καρντάσιαν μετέτρεψε τα φωτογραφικά αυτοπορτρέτα σε επικερδή επιχείρηση. Πηγή: Instagram
ν

«Συνήθως οι ψυχολόγοι αποδίδουν την ανησυχία των γυναικών για την εμφάνισή τους στο γεγονός ότι ζουν σε πατριαρχικές κοινωνίες, όπου οι άνδρες εκτιμούν την εμφάνιση των γυναικών περισσότερο από τις άλλες ιδιότητες τους.
»Το επιχείρημά τους είναι πως όπου βλέπεις σεξουαλικότητα, οι γυναίκες βρίσκονται σε αδυναμία και υποδεέστερη θέση.
»Η δική μας έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα που οι γυναίκες προβάλλουν τον εαυτό τους με αυτό τον τρόπο σε μέρη όπου υπάρχει μεγάλη οικονομική ανισότητα και όχι κοινωνική ανισότητα, επειδή οι άνδρες έχουν περισσότερη κοινωνική δύναμη. Η γυναίκα θα επενδύσει χρόνο και προσπάθεια δημοσιεύοντας σέξι φωτογραφίες στα social media σε μέρη όπου αυξάνεται η οικονομική ανισότητα».
ν

Το μοντέλο Τζίτζι Χαντίντ γνωρίζει τα μυστικά της διεθνούς προβολής. Σε τοπική κλίμακα, η Τάμμυ Χέμπροου (δεξιά) έγινε γνωστή για τις «καυτές» φωτογραφίες της. Πηγή: Instagram
ν

Σύμφωνα με τους ερευνητές, τα ευρήματα είναι ίδια σε διαφορετικές γεωγραφικές τοποθεσίες, ακόμη κι αν ληφθούν υπόψη άλλοι παράγοντες που θα μπορούσαν να επηρεάσουν τα πρότυπα, όπως το μέγεθος του πληθυσμού, η ανάπτυξη και η πρόσβαση στο διαδίκτυο.
Επιμένουν ότι η μεγάλη εισοδηματική ανισότητα αυξάνει την ανταγωνιστικότητα και το άγχος σε όλα τα επίπεδα της κοινωνικής ιεραρχίας, κάνοντάς τους πιο ευαίσθητους για τη θέση που κατέχουν στην κοινωνική κλίμακα και πιο αποφασιστικούς να κάνουν κάτι καλύτερα από τους άλλους.
ν

Η Κιμ Καρντάσιαν έχει αναγάγει την τέχνη της αυτοφωτογράφισης σε επιστήμη. Πηγή: Instagram / Kim Kardashian West
ν

«Η ανισότητα εισοδήματος είναι παράγοντας βαρύνουσας σημασίας για σέξι σέλφι, καθώς κρατά ζωντανή την ελπίδα της κοινωνικής αναρρίχησης και οικονομικής προόδου στα τοπικά περιβάλλοντα», λέει η δρ Μπλέικ.
«Καλώς ή κακώς, στο σημερινό περιβάλλον, η σέξι εμφάνιση μπορεί να αποφέρει μεγάλες αποδόσεις, οικονομικά, κοινωνικά και προσωπικά».
Φυσικά δεν αρκεί το να ποζάρεις προκλητικά στον φωτογραφικό φακό. Χρειάζεται η δημιουργία ενός προσωπικού στυλ και η μελέτη χιλιάδων άλλων παραγόντων για να ξεχωρίσει μια γυναίκα από τον συναγωνισμό και να καταλάβει μια από τις πρώτες θέσεις προβολής σε τοπικό ή διεθνές επίπεδο.
Για να φτάσει κανείς να κάνει συμφωνίες προβολής προϊόντων ομορφιάς ή ρούχων θα πρέπει να έχει σαν προσωπικότητα κάτι το ξεχωριστό, να έχει δουλέψει σκληρά πάνω στις τεχνικές του μακιγιάζ, της φωτογραφίας και της σκηνογραφίας, στην ενδυματολογία και την ιστορία της μόδας, να έχει βασικές γνώσεις της αγοράς και να μπορεί να μεταμορφώνεται κάθε φορά σε ένα νέο πρόσωπο.
«Ο τρόπος με τον οποίο οι άνθρωποι προσπαθούν να ξεχωρίσουν από τον ανταγωνισμό ώστε να βρεθούν στην κορυφή της ιεραρχίας είναι πραγματικά άξιος μελέτης. Με όρους εξέλιξης, αυτές οι συμπεριφορές είναι απολύτως ορθολογικές και αποσκοπούν στην προσαρμογή στο περιβάλλον», λέει η δρ Μπλέικ.
«Έτσι, την επόμενη φορά που θα δείτε μια γυναίκα να φτιάχνει το μπικίνι της για μια σέλφι, μην νομίσετε ότι είναι κουτή ή θύμα. Σκεφτείτε την ως έναν στρατηγικό παίκτη σε ένα περίπλοκο κοινωνικό και εξελικτικό παιχνίδι. Είναι εκεί έξω για να μεγιστοποιήσει το μερίδιό της στη ζωή, όπως όλοι μας».
ν

Η βασίλισσα των σέλφι είναι αναγνωρίσιμη ακόμη κι όταν δεν φαίνεται το πρόσωπό της. Πηγή: Instagram / Kim Kardashian West
ν

 


Translate this post