Μετεωρίτης εξερράγη πάνω από αμερικανική βάση (vid)

Κατηγορία NEWS, Διάστημα

ΠΡΩΤΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ

Στις 25 Ιουλίου, μετεωρίτης 2,1 κιλοτόνων εξερράγη πάνω από στρατιωτική βάση των ΗΠΑ, αλλά το περιστατικό καλύπτεται από μυστικότητα.

Μετεωρίτης 2,1 κιλοτόνων έπεσε τη γη στις 25 Ιουλίου, αλλά το συμβάν αποσιωπήθηκε. Image: Supplied

ΕΝΑΣ τεράστιος μετεωρίτης έπεσε κοντά σε αμερικανική βάση στη Γροιλανδία στις 25 Ιουλίου 2018, αλλά η Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ κάνει σαν να μην γνωρίζει το συμβάν.
Ωστόσο, η πτώση του μετεωρίτη καταγράφηκε από το Jet Propulsion Laboratory της NASA, που επιβεβαίωσε ότι ένα σώμα απροσδιόριστου μεγέθους, που ταξίδευε με ταχύτητα 24,4 χιλιομέτρων το δευτερόλεπτο, εξερράγη στη Γροιλανδία, 43 χιλιόμετρα πάνω από τη βάση πυραύλων της Πολεμικής Αεροπορίας των ΗΠΑ, στη Θούλη, στις 25 Ιουλίου 2018.
Η αμερικανική αεροπορική Βάση της Θούλης βρίσκεται στον Κόλπο του Πολικού Αστέρα.
Ο μετεωρίτης των 2,1 κιλοτόνων εξερράγη μόλις 43 χιλιόμετρα πάνω από το ραντάρ έγκαιρης προειδοποίησης της αμερικανικής βάσης.
Ο διευθυντής του Προγράμματος Πυρηνικής Πληροφόρησης της Ομοσπονδίας Αμερικανών Επιστημόνων, Hans Kristensen, με ανάρτησή τους στο Twitter έκανε γνωστό το συμβάν, χωρίς να υπάρξει καμία αντίδραση από την Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ.

Ο Kristensen ανησυχεί για το γεγονός ότι δεν υπήρξε καμία δημόσια προειδοποίηση από την αμερικανική κυβέρνηση για το περιστατικό.
«Εάν ο μετεωρίτης είχε εισέλθει στην ατμόσφαιρα της γης σε μια πιο κάθετη γωνία, θα είχε χτυπήσει τη γη με σημαντικά μεγαλύτερη δύναμη, και τα αποτελέσματα θα ήταν ολέθρια», γράφει στο Business Insider.
Ο Kristensen φέρνει ως παράδειγμα τον μετεωρίτη που πέρασε πάνω από το Τσελιάμπινσκ της Ρωσίας στις 15 Φεβρουαρίου 2013, χωρίς η είσοδός τους στην ατμόσφαιρα της γης να έχει γίνει αντιληπτή από κάποιο παρατηρητήριο.
Ο μετεωρίτης, που είχε το μέγεθος σπιτιού, ήταν πιο λαμπρός από τον Ήλιο και ορατός από απόσταση 100 χλμ.
Περίπου 1.500 άνθρωποι τραυματίστηκαν από τα θραύσματα του μετεωρίτη και από τα γυαλιά των παραθύρων και των βιτρινών που έσπασαν κατά το πέρασμά του.
Μέχρι σήμερα παραμένει άγνωστη η προέλευσή του, καθώς δεν έχει γίνει γνωστό ποιος ήταν ο «μητρικός» αστεροειδής από τον οποίο προήλθε, όπως προκύπτει από paper που δημοσιεύθηκε στην επιστημονική επιθεώρηση Journal Icarus.