Ο Independent έγινε ψηφιακός και κερδοφόρος

Κατηγορία Καινοτομίες, Media, Οικονομία

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Posted by Youmagazine Staff

 

Η βρετανική εφημερίδα Independent σταμάτησε την έντυπη έκδοσή της, έγινε ψηφιακή και επέστρεψε στην κερδοφορία.

3213jkggjk3521j5jk65
v

ΧΡΕΙΑΣΤΗΚΑΝ 20 χρόνια από τότε που σταμάτησε να είναι κερδοφόρος, αλλά μόνον έξι μήνες από τη διακοπή της έντυπης έκδοσής της Απρίλιος 2016) για να επιστρέψει σε κερδοφορία η βρετανική εφημερίδα Independent.

Όπως αναφέρει σχετικό ρεπορτάζ των Financial Times, ο Independent είναι η πρώτη βρετανική εφημερίδα που κατάργησε την έντυπη έκδοσή της και πλέον διατίθεται μόνον στην ηλεκτρονική της μορφή. Έπειτα από αυτήν την αποφασιστική κίνηση, τα διαφημιστικά έσοδα από την ψηφιακή έκδοσή της σημείωσαν αύξηση 45% σε ετήσια βάση και αναμένεται να φτάσουν τα 22,4 εκατ. ευρώ για το σύνολο του 2016.
Σύμφωνα με τον εκδότη του Independent, Εβγένι Λεμπέντεφ, η εφημερίδα είναι πλέον βιώσιμη, καθώς οι νέοι συντάκτες της βρίσκονται στις χαμηλότερες μισθολογικές βαθμίδες, ενώ δεν τη βαρύνει το κόστος διανομής και εκτύπωσης.

Από το τέλος Μαρτίου, οπότε έκλεισε η έντυπη έκδοση, αποχώρησαν 110 από τους 200 συντάκτες της εφημερίδας, ενώ προσελήφθησαν 10 νέοι δημοσιογράφοι για την ψηφιακή έκδοση. Το προσωπικό της ανέρχεται τώρα σε 100 άτομα.

Η έντυπη έκδοσή της είχε καταγράψει ζημίες 7,84 εκατ. ευρώ το 2015, ενώ είχε υποχρεώσεις που έφταναν τα 77,3 εκατ. ευρώ. Έτσι, ο Εβγένι Λεμπέντεφ αναγκάστηκε να δανειστεί 8,7 εκατ. ευρώ για να διατηρήσει τη ρευστότητα της επιχείρησης.

Δεδομένου ότι η διαφήμιση στις έντυπες εκδόσεις εκτιμάται ότι στο σύνολο του έτους θα μειωθεί κατά 15%, ενώ η κυκλοφορία βρίσκεται σε πτωτική πορεία μετά το δημοψήφισμα του Ιουνίου, πολλές εφημερίδες ενδέχεται να ακολουθήσουν τον ίδιο δρόμο.
v

Αύξηση των αναγνωστών

Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών ComScore, η στροφή του Independent στην ψηφιακή έκδοση οδήγησε σε μεγάλη αύξηση των αναγνωστών του που από 15,8 εκατ. τον Φεβρουάριο έφτασαν τα 21 εκατ. τον Ιούνιο, ενόψει του δημοψηφίσματος στη Βρετανία. Εν συνεχεία υποχώρησαν εκ νέου στα 16,2 εκατ. τον Αύγουστο, όταν η μεγαλύτερη ηλεκτρονική εφημερίδα στη Βρετανία, η Mail Online, είχε 24,6 εκατ. αναγνώστες και ο Guardian 24 εκατ. αναγνώστες.

Άλλη έρευνα της υπηρεσίας καταγραφής κίνησης στο Διαδίκτυο υπολογίζει σε 74,3 εκατ. τους αναγνώστες του Independent τον Αύγουστο του 2016, που ισοδυναμεί με αύξηση 41%.

Όπως επισημαίνουν οι FT, δεν είναι σαφές αν η ψηφιακή έκδοση του Independent θα μπορέσει να διατηρήσει τον ιδιαίτερο χαρακτήρα της και τη φήμη της μετά τη σημαντική μείωση του προσωπικού της.

Η εφημερίδα ιδρύθηκε πριν από 30 χρόνια και τα χαρακτηριστικά της στοιχεία ήταν η έμφαση στο πολιτικό ρεπορτάζ χωρίς δεσμεύσεις, η διεθνής επικαιρότητα και οι καινοτόμες μέθοδοι όσον αφορά τη χρήση των φωτογραφιών.

Σύμφωνα με τον Σάιμον Κέλνερ, που υπήρξε για πολλά χρόνια συντάκτης του Independent, «είναι πολύ δύσκολο να υπάρχει η ίδια ποιότητα στην ηλεκτρονική έκδοση».

Ο Κριστιάν Μπρουγκτόν, που είναι σήμερα συντάκτης της εφημερίδας, επιμένει ότι ο Independent εξακολουθεί να κάνει πολύ καλή δημοσιογραφική εργασία. Επικαλείται, άλλωστε, το ότι έχουν παραμείνει δημοσιογράφοι της εφημερίδας ορισμένοι από τους πιο φημισμένους συντάκτες της, όπως ο ανταποκριτής της Ρόμπερτ Φισκ, ο συντάκτης αμυντικών θεμάτων Κιμ Σενγκούπτα και ο σημαντικότερος πολιτικός αναλυτής της, ο Τζον Ρεντούλ.

Δεν συμμερίζονται, πάντως, την ίδια άποψη όλοι οι συντάκτες. «Ίσως να είναι κερδοφόρα τώρα αλλά με ποιο τίμημα;», αναρωτιέται ένας συντάκτης που θέλησε να μην αποκαλυφθεί το όνομά του. Επιμένει, μάλιστα, πως η ηλεκτρονική έκδοση «δεν έχει καμία σχέση με αυτό που ήταν κάποτε η εφημερίδα».

Παρ’ όλες τις αντιδράσεις, ο Independent δείχνει το δρόμο…