Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!

Πρακτικός οδηγός μακροβιότητας και ευεξίας

Κατηγορία ΘΕΜΑΤΑ, Μακροβιοτική

ΜΑΚΡΟΒΙΟΤΙΚΗ

Posted by Youmagazine Staff

 

Τα μυστικά της μακροζωίας
v

Μπορούμε να ζήσουμε πολλά χρόνια ακμαίοι, διαυγείς και υγιείς, αρκεί να υιοθετήσουμε μερικούς απλούς κανόνες στη ζωή μας.


v

ΠΟΙΑ είναι τα μυστικά για μια μεγάλης διάρκειας και υγιούς γήρανσης ζωή; Οι μελέτες έδειξαν ότι υπάρχουν μερικοί απλοί κανόνες που η τήρησή τους προωθεί τη μακροζωία και την ευεξία μέσα στα χρόνια. Ένας από αυτούς είναι το να συμβαδίζουμε με την εποχή μας και να μην μένουμε προσκολλημένοι στο παρελθόν. Άλλωστε η περιέργεια και η δημιουργικότητα είναι έμφυτες σε κάθε άνθρωπο. Το να μαθαίνουμε καινούρια πράγματα είναι ένα από τα μυστικά της μακροζωίας.
Άλλες συνήθειες που πρέπει να υιοθετήσουμε στη διατροφή και στον τρόπο ζωής μας είναι οι ακόλουθες:
v

Τρόπος ζωής

• Ακολουθούμε ένα τακτικό, ελαφρύ πρόγραμμα γυμναστικής. H ελαφριά αερόβια άσκηση (πεζοπορία, τρέξιμο, ποδήλατο, κολύμπι) είναι ο καλύτερος τρόπος για να γυμνάζουμε το σώμα μας. Διατηρεί τους μυς δυνατούς και αυξάνει την παροχή αίματος στον εγκέφαλο, γεγονός που μας χαρίζει εγρήγορση και ζωντάνια.
• Τεντώνουμε το σώμα μας και τα μέλη εκείνα που νιώθουμε ότι είναι πιασμένα ή χρειάζονται ξεκούραση. Τα τεντώματα μας χαρίζουν ευλυγισία και συντονισμένες κινήσεις. Ευνοούν ιδιαίτερα τους ηλικιωμένους και τους προστατεύουν από τις συχνές πτώσεις.
• Οι υπερβολές βλάπτουν! Το πολύ δεν κάνει καλό. Δεν πρέπει να κουράζουμε υπερβολικά τον εαυτό μας για κανένα λόγο. O ελεύθερος χρόνος μας είναι ακριβώς αυτό: ελεύθερος. Δεν υπάρχει λόγος να νιώθουμε ότι πρέπει πάντα να ασχολούμαστε με κάτι.
• Ας γίνουμε καλοί γονείς και ας υιοθετήσουμε σωστή συμπεριφορά απέναντι στα παιδιά. Το χάρισμα της μακροζωίας μπορεί να περάσει και στις επόμενες γενιές.
• Για τον παραπάνω λόγο πρέπει να μιλάμε με τους ηλικιωμένους και να τους συμπεριλαμβάνουμε στη ζωή μας. Είναι αναπόσπαστο και απαραίτητο κομμάτι της ανθρώπινης εμπειρίας. Χωρίς αυτό, επέρχεται ανισορροπία.
• Τα ζευγάρια ζουν περισσότερο. Οι έρευνες έδειξαν ότι οι παντρεμένοι ζουν, κατά μέσο όρο, τρία χρόνια περισσότερο από τους αδέσμευτους. Φαίνεται ότι ο γάμος δημιουργεί ένα είδος ψυχολογικού αμυντικού μηχανισμού ή μια ασπίδα προστασίας από τις ασθένειες.
v

Ψυχολογία

• Είμαστε κοινωνικοί. H επαφή με τον κόσμο προσφέρει ανακούφιση και την αίσθηση ότι ανήκουμε σε μια ομάδα. H απομόνωση και η αποξένωση από τους άλλους ανθρώπους και τις ανθρώπινες δραστηριότητες φέρνει κατάθλιψη και νέκρωση των αισθήσεων.
• Σπάμε τη ρουτίνα, σταματώντας να κάνουμε συνεχώς τα ίδια πράγματα. Νέες γνώσεις και εμπειρίες διατηρούν τον εγκέφαλό μας ζωντανό και ακμαίο. Σχετικές έρευνες έδειξαν ότι η αύξηση των εγκεφαλικών δραστηριοτήτων συμβάλλει στη μακροζωία.
• Το ποτήρι είναι μισογεμάτο. Οι αισιόδοξοι άνθρωποι ζουν κατά μέσο όρο 19% περισσότερα χρόνια από αυτούς που επιμένουν να τα βλέπουν όλα μαύρα.
• H δημιουργικότητα και τα όνειρα –κυρίως η ονειροπόληση– μας μεταφέρουν σε κόσμους μαγικούς και ευτυχισμένους. Μια μελέτη πάνω σε άτομα που κάνουν διαλογισμό έδειξε ότι είναι πιο δημιουργικά και ζουν περισσότερα χρόνια.
• H έκφραση των δημιουργικών μας ικανοτήτων είναι ένας υπέροχος τρόπος εκτόνωσης και διάλυσης του άγχους. Σε συνδυασμό με την αποδοχή των αλλαγών που αναπόφευκτα θα υπάρχουν στη ζωή μας λόγω ηλικίας, αποκτούμε τις απαραίτητες προϋποθέσεις για έναν πολύχρονο και ευτυχισμένο βίο.
• Προσπαθούμε να γινόμαστε πάντοτε καλύτεροι, αποκτώντας μια νέα γνώση, αλλά και αυτογνωσία. Η αυτογνωσία μας φέρνει σε επαφή με τον πυρήνα του εαυτού μας, τον εσωτερικό εαυτό, όπου βρίσκεται συγκεντρωμένη η προσωπική μας δύναμη. Οι άνθρωποι που πιστεύουν σε κάποιο ιδανικό έχουν μικρότερο ποσοστό θνησιμότητας.
v

Διατροφικές συνήθειες

• Ακολουθούμε υγιεινή διατροφή αποφεύγοντας τις κονσέρβες και τις έτοιμες, προμαγειρεμένες, κατεψυγμένες και τυποποιημένες τροφές. Προτιμάμε τα ψάρια που είναι πλούσια σε ωμέγα λιπαρά, το ελαιόλαδο και τις ακατέργαστες τροφές, όπως είναι το ρύζι και το ψωμί ολικής άλεσης.
• Τρώμε πολλά φρούτα και λαχανικά όλων των ειδών και των χρωμάτων, όπως σπανάκι, καρότα, φράουλες, κόκκινα σταφύλια. Είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά, καθώς περιέχουν άφθονη βιταμίνη C και E προστατεύοντας έτσι την καταστροφή των κυττάρων.
• Προτιμάμε να λαμβάνουμε τις βιταμίνες από τις τροφές που τις περιέχουν, παρά από τα συμπληρώματα διατροφής.
• Πίνουμε τσάι κατά προτίμηση πράσινο. Το τσάι είναι πλούσιο σε φλαβονοειδή, ένα είδος ισχυρού αντιοξειδωτικού. Οι ειδικοί αναφέρουν ότι το τσάι μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα αποτελεσματικό στην προστασία των κυττάρων από τις ελεύθερες ρίζες, ίσως περισσότερο και από τα φρούτα και τα λαχανικά.
• Βάζουμε γεύση Ανατολής στα φαγητά μας, χρησιμοποιώντας κάρυ. Το μπαχαρικό αυτό περιέχει κουρκουμίνη, μια ουσία που εκτός από αντικαρκινική επιβραδύνει τη γήρανση, αποτρέποντας τον εκφυλισμό των κυττάρων.
• Δεν παραλείπουμε να πίνουμε ένα-δύο ποτηράκια κρασί. Εφόσον πίνουμε με μέτρο, το κρασί και ιδιαίτερα το κόκκινο, μας προστατεύει από τις καρδιακές παθήσεις.
• Πίνουμε άφθονο νερό καθημερινά για να αποφύγουμε την αφυδάτωση. Ένας καλά ενυδατωμένος οργανισμός είναι γεμάτος ενέργεια.
v

Διατροφή κατά των ρυτίδων

Νεώτερες έρευνες έδειξαν ότι για να αποφύγουμε τις ρυτίδες θα πρέπει να καταναλώνουμε περισσότερα λαχανικά, ελαιόλαδο, ψάρι, μπιζέλια, φασόλια και γαλακτοκομικά προϊόντα με χαμηλά λιπαρά.
Μια έρευνα που έγινε πάνω σε 450 Αυστραλούς, Έλληνες και Σουηδούς έδειξε ότι οι Έλληνες που έτρωγαν πολλά πράσινα λαχανικά και φασόλια είχαν λιγότερες ρυτίδες από τους συμπατριώτες τους που κατανάλωναν κρέας, γλυκά και βούτυρο.
Το ίδιο και οι Αυστραλοί που τρέφονταν με σαρδέλες, σπαράγγια, σταφύλια, πεπόνια, πολύσπορο ψωμί και τσάι. Επίσης όσοι Σουηδοί απέφευγαν το κόκκινο κρέας, τις τηγανητές πατάτες, τα παγωτά, τις μαρμελάδες και τα αναψυκτικά, προτιμώντας το αποβουτυρωμένο γάλα, το γιαούρτι, τα φασόλια και τις σπανακόπιτες είχαν επίσης πολύ καλά αποτελέσματα.
ν

 


Translate this post