Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!

12 ασκήσεις για να αποκτήσετε μυστικιστικές εμπειρίες

Κατηγορία ΘΕΜΑΤΑ

ΠΡΩΤΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ 1|3

Από τον Ανδρέα Τσάκαλη

 

Η μυστικιστική εμπειρία δεν είναι αποκλειστικό δικαίωμα των αγίων ή των σαμάνων. Οι 12 ασκήσεις που ακολουθούν, σας μεταφέρουν στα όρια του μυστικιστικού βασιλείου, πέρα από τα δεσμά του συνηθισμένου εαυτού σας.

ν

ΟΙ ΜΥΣΤΙΚΙΣΤΙΚΈΣ εμπειρίες δεν συμβαίνουν μόνο σε παράξενους ανθρώπους που διαλογίζονται για χρόνια ή που κάνουν χρήση ψυχεδελικών ουσιών. Μπορείτε και εσείς να ζήσετε μια τέτοια εμπειρία, δίνοντας προσοχή σε λεπτά αισθήματα και ιδέες που βρίσκονται πίσω από την καθημερινή αντίληψη.
Αυτό ακριβώς λένε εδώ και χιλιάδες χρόνια οι μυστικιστές και οι διδάσκαλοι. Απλά αρχίστε να παρατηρείτε, χωρίς να κρίνετε, πώς μιλάτε για τη ζωή, πώς εκλογικεύετε τη συμπεριφορά σας, πώς εξηγείτε τον κόσμο γύρω σας.
Απομακρύνοντας το σημείο εστίασης της προσοχής σας από τα εγκόσμια ενδιαφέροντα και σταματώντας προσωρινά τα «πιστεύω» σας, ετοιμάζετε τον εαυτό σας να βιώσει τη ζωή από τη σκοπιά του μυστικιστή, πέρα από τα όρια του ατομικού εγώ, πέρα από τα όρια του χώρου και του χρόνου.
Οι παρακάτω δώδεκα ασκήσεις είναι σχεδιασμένες για να σας βοηθήσουν να πετύχετε μια λεπτή αλλαγή στην αντίληψή σας και να επιφέρετε μια μυστικιστική εμπειρία χωρίς να αλλάξετε δραματικά τη ζωή σας.
Προχωρήστε με το δικό σας ρυθμό. Κάντε τις όταν είστε νηφάλιοι, συναισθηματικά ήρεμοι και δεν κινδυνεύετε να σας διακόψουν. Λόγω του ότι οι ασκήσεις είναι έτσι φτιαγμένες ώστε να προκαλέσουν την αίσθηση που έχετε για τον εαυτό σας και την πραγματικότητα, σάς συνιστούμε να μην τις κάνετε αν δεν αισθάνεστε βέβαιοι για την ικανότητά σας να τις χειριστείτε.
Αν έχετε ψυχολογικά προβλήματα, συμβουλευτείτε τον θεραπευτή ή τον ψυχίατρό σας. Μπορείτε να σταματήσετε τις ασκήσεις οποιαδήποτε στιγμή θελήσετε και να τις ολοκληρώσετε αργότερα.
Αν και οι ασκήσεις έχουν σχεδιαστεί για μεμονωμένα άτομα, μπορείτε να τις προσαρμόσετε σε μικρές ομάδες. Μερικές ασκήσεις έχουν σχεδιαστεί ώστε να γίνονται κατά τη διάρκεια των διακοπών, όπου συνήθως αισθάνεστε περισσότερο ανοιχτοί προς τους άλλους και περισσότερο πρόθυμοι να κοιτάξετε τη ζωή από μια νέα οπτική γωνία.

 

AΣKHΣH 1η
Πίσω από τους ρόλους

Σκοπός: Nα αποσυνδεθείτε από τις μνήμες σας και να καταλάβετε πόσο σας καθορίζουν· να αναρωτηθείτε αν υπάρχει κάποιο πιο ουσιαστικό και αμετάβλητο μέρος της ταυτότητάς σας πίσω από τους επιφανειακούς ρόλους που υιοθετείτε· να θυμηθείτε γεγονότα της ζωής σας –κάποια ιδιαίτερη εμπειρία ή κάποιο άλλο άτομο– και να τα δείτε σαν να συνέβησαν σε κάποιον άλλον.
Τόπος: Ένα μέρος όπου θα μπορείτε να είστε τελείως μόνοι για μια-δύο ώρες. Μπορείτε επίσης να κάνετε αυτή την άσκηση όταν είστε μόνοι ανάμεσα σε ξένους – σε ένα ταξίδι ή σε ένα σινεμά.
ν

OΔHΓIEΣ

1. Καθίστε σε ένα αναπαυτικό κάθισμα. Κλείστε τα μάτια και πάρτε μια βαθιά ανάσα. Kαθώς αναπνέετε αργά, αφήστε τη ζωή σας να κυλήσει μπροστά από τα μάτια σας: γεγονότα της παιδικής ηλικίας, εμπειρίες της εφηβείας, σημαντικά επιτεύγματα ή λάθη της ζωής σας, αναμνήσεις συγγενών και φίλων. Μην αναλύετε τις σχέσεις σας και μην «κολλάτε» σε συγκεκριμένες καταστάσεις. Απλά αφήστε τις εικόνες να περνούν. Πώς είναι να είστε το άτομο που έχετε γίνει;
2. Πάρτε ακόμη μια βαθιά ανάσα. Καθώς εκπνέετε, συγκεντρωθείτε στο πόσο μόνοι νιώθετε αυτή τη στιγμή. Προσέξτε το περιβάλλον σας και τις σωματικές σας αισθήσεις. Συνεχίστε να αναπνέετε αργά.
3. Τώρα φανταστείτε ότι η παρούσα κατάστασή σας και το άμεσο περιβάλλον σας αποτελούν το σύνολο της πραγματικότητας. Καθετί που θυμάστε για τον κόσμο και τη ζωή, για ανθρώπους και γεγονότα, είναι αποκύημα φαντασίας. Γεννηθήκατε πριν από λίγο. Αν βρίσκονται γύρω σας ξένοι, φανταστείτε ότι και αυτοί βιώνουν τη ζωή τους σαν ένα είδος ονείρου.
Οφέλη: Με τακτική εξάσκηση μπορεί να αρχίσετε να βιώνετε την καθημερινή σας πραγματικότητα με έναν διαφορετικό τρόπο – όχι τόσο βαρετό ή αντιφατικό, όπως συνήθως. Θα νιώσετε ικανοί να σκεφτείτε μια πιο ικανοποιητική καριέρα, να βάλετε μπροστά δημιουργικά σχέδια ή να αναρωτηθείτε πράγματα που αλλιώς ίσως ήταν επικίνδυνα, όπως «Τι ζητώ από τη ζωή;» Αναρωτηθείτε τι θα ήσασταν αν όλα όσα περάσατε μέχρι τώρα στη ζωή σας ήταν μια παραίσθηση, ένα φευγαλέο όνειρο.

 

Άσκηση 2η
Το φάντασμα από το παρελθόν

Σκοπός: Να υπερβείτε τους περιορισμούς που επιβάλλει η συνηθισμένη ιδέα που έχουμε για το χρόνο και να επικοινωνήσετε με το παιδί που ήσασταν κάποτε.
Τόπος: Διαλέξτε ένα μέρος που ήταν σημαντικό για σας όταν ήσασταν παιδί – μια εκκλησία, ένα δωμάτιο, ή πιθανά το σπίτι ενός αγαπημένου σας συγγενή.
ν

ΟΔΗΓΙΕΣ

1. Για λίγες στιγμές θυμηθείτε πώς αισθανθήκατε όταν επισκεφτήκατε για πρώτη φορά αυτό το μέρος σαν παιδί. Εγκαταλείψτε τις σημερινές σας απόψεις. Συγκεντρωθείτε στην εικόνα του κόσμου που είχατε τότε. Τι ήταν σημαντικό για εσάς εκείνο τον καιρό; Ίσως αισθανόσασταν ότι δεν σας καταλάβαιναν και μυστικά επιθυμούσατε έναν σοφό, μεγάλο φίλο που θα απαντούσε στις ερωτήσεις σας.
2. Εστιαστείτε στα αισθήματα της παιδικής σας ηλικίας μέχρι να αναγνωρίσετε ποια από αυτά συνεχίζετε να νιώθετε ακόμη.
3. Τώρα φανταστείτε ότι δεν μεσολάβησε χρόνος και ότι μπορείτε να επικοινωνείτε άμεσα με τον παιδικό εαυτό σας. Ανταλλάξτε απόψεις: σαν ενήλικος μοιραστείτε με το παιδί αυτά που γνωρίζετε πλέον για τη ζωή –σαν παιδί, πείτε στον ενήλικο τα οράματα και τις επιθυμίες σας– πράγματα που ο ενήλικος μπορεί να τα έχει ξεχάσει.
4. Ολοκληρώστε την άσκηση δίνοντας ένα δώρο στο παιδί. Ρωτήστε το, τι θα ήθελε – ένα παιχνίδι, μια βραδιά στο λούνα παρκ ή κάτι άλλο.
Οφέλη: Η διορατικότητα του παιδιού μπορεί να «ξεκουράσει» ορισμένα μέρη της ενήλικης προσωπικότητάς σας και οι απόψεις του ενήλικου να λύσουν μερικά συγκρουόμενα παιδικά αισθήματα. Είναι επίσης πιθανό να νιώσετε ότι δεν ζείτε εν χρόνω – κάπως σαν να υπάρχετε ταυτόχρονα σαν παιδί και σαν ενήλικος. Ζώντας σαν να μην υπάρχει χρονικό φράγμα, μερικές από τις διαφοροποιήσεις μεταξύ παρελθόντος και παρόντος μπορεί ν’ αρχίσουν να διαλύονται.

 

Άσκηση 3η
Επιστροφή στο μέλλον

Σκοπός: Να υπερβείτε τους περιορισμούς που επιβάλλει η περιορισμένη ιδέα που έχουμε για τον χρόνο και να συνδεθείτε με αυτό που θα γίνετε στο μέλλον.
Τόπος: Το μέρος που διαλέξατε για την Άσκηση 2. Ωστόσο, σε αυτή την άσκηση κάνετε όπως θα συμπεριφερόσασταν αν είχατε επιστρέψει στο μέρος αυτό ύστερα από χρόνια, κάποτε στο μέλλον.
Η ακριβής ημερομηνία μπορεί να μείνει ανοιχτή ή να γίνει συγκεκριμένη – μετά από πέντε χρόνια, για παράδειγμα. Οποιαδήποτε στιγμή, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε αυτό το μέρος σαν ιερό τόπο για σας, σαν έναν τόπο όπου θα σκέφτεστε για την τωρινή ζωή σας από την πλεονεκτική γωνία του μέλλοντος.
ν

ΟΔΗΓΙΕΣ

1. Σκεφτείτε για λίγη ώρα τα τωρινά σας προβλήματα. Μήπως δεν είστε ικανοποιημένοι από τη δουλειά σας; Μήπως μια σχέση σας δεν σας προσφέρει πλέον ευχαρίστηση; Φοβάστε να κάνετε κάτι καινούριο; Μην αναλύετε τα προβλήματά σας – απλά αφήστε τα να περάσουν από μπροστά σας.
2. Φανταστείτε τώρα ότι βρίσκεστε σε αυτό το μέρος στο μέλλον, αναθεωρώντας τα τωρινά προβλήματά σας με την εμπειρία που στο μεταξύ αποκτήσατε. Ζητήστε από τον μελλοντικό σας εαυτό να σας πει τις απόψεις του σ’ αυτά τα προβλήματα.
Οφέλη: Αν αισθάνεστε απογοητευμένοι από την τωρινή σας κατάσταση, οι ιδέες που θα πάρετε από τον μελλοντικό σας εαυτό μπορεί να απαλύνουν κάπως την ένταση ή τη δυστυχία σας – οι προοπτικές σας όμως θα διευρυνθούν, γιατί θα είστε πρόθυμοι να κοιτάξετε τη ζωή από την πλευρά του μέλλοντος. Επίσης, μπορεί και εδώ η αίσθηση που έχετε για τη ροή του χρόνου να αλλάξει.
ν

Επόμενο: Οι ασκήσεις 4, 5, 6 και 7 >
ν

© 2019 Youmagazine.gr

 

 

Δείτε επίσης

 


ν

 


1 2 3

Translate this post