Ο Αλέξης στη χώρα του τραγουδιού: Ένα έγκλημα χωρίς τιμωρία

Κατηγορία Τέχνες

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Youmagazine Newsroom

 

Ο Φίλιππος Πλιάτσικας, με ανοιχτή επιστολή του στο Facebook, καταγγέλλει ότι η κυβέρνηση μοιράζει επιδόματα με χρήματα από τα πνευματικά δικαιώματα των καλλιτεχνών!

ν

ΜΕ ΑΝΟΙΧΤΗ επιστολή που ανήρτησε το Facebook σχολιάζει ο γνωστός τραγουδιστής Φίλιππος Πλιάτσικας όσα έχει πράξει η ελληνική κυβέρνηση στο ζήτημα των πνευματικών δικαιωμάτων των καλλιτεχνών. 
Στη μακροσκελή ανάρτησή του, ο Φίλιππος Πλιάτσικας κάνει λόγο για «έγκλημα χωρίς τιμωρία», ενώ σημειώνει πως «από όλο αυτό τον κύκλο που εισπράττει χρήματα εκμεταλλευόμενος τα τραγούδια των πνευματικών δημιουργών τα δύο τελευταία χρόνια, οι μόνοι που πληρώθηκαν ήταν κρατικοί λειτουργοί, επίτροποι και οι συν αυτούς παρατρεχάμενοι διορισμένοι από την κυβέρνηση».
ν

ν

ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΦΙΛΙΠΠΟΥ ΠΛΙΑΤΣΙΚΑ

Ανοιχτή επιστολή
Ο Αλέξης στη χώρα του τραγουδιού!
Ένα έγκλημα χωρίς τιμωρία
Το 2017 και το 2018 ήταν δύο χρονιές που το σύνολο σχεδόν των πνευματικών δημιουργών έλαβε μηδενικά ποσά για τη δουλειά του, για τα τραγούδια του, τα οποία εξακολουθούν να παίζονται και να είναι προϊόν προς εκμετάλλευση στο διαδίκτυο, στα καφέ, στις μουσικές σκηνές, στα νυχτερινά μαγαζιά, στα ραδιόφωνα, στις τηλεοράσεις, κλπ. Από όλο αυτό λοιπόν τον κύκλο που εισπράττει χρήματα εκμεταλλευόμενος τα τραγούδια των πνευματικών δημιουργών τα δύο τελευταία χρόνια, οι μόνοι που πληρώθηκαν ήταν κρατικοί λειτουργοί, επίτροποι και οι συν αυτούς παρατρεχάμενοι διορισμένοι από την κυβέρνηση, οι οποίοι πήραν και εξακολουθούν να παίρνουν παχυλούς μηνιαίους μισθούς στο όνομα της «προστασίας των Ελλήνων δημιουργών».
Το συνολικό δε ποσό το οποίο εισπράττουν όλοι αυτοί οι κρατικοί λειτουργοί και τα λειτουργικά τους έξοδα, την ίδια στιγμή που οικογένειες δημιουργών και κληρονόμων, οι οποίες στηρίζονταν σε αυτό το έσοδο για να ζήσουν δεν έχουν λάβει τίποτα, είναι υπέρογκο για τα δεδομένα της εποχής. Αγγίζει το μισό εκατομμύριο ευρώ το χρόνο!
Ένας μικρός στρατός κομματικών στελεχών που διορίστηκε πριν από ενάμιση χρόνο με σκοπό να αποτρέψει την πτώχευση της ΑΕΠΙ για να μην καταστραφούν οι κόποι των δημιουργών όπως προέβλεπε ο νόμος.
Όχι μόνο οδήγησαν την ΑΕΠΙ σε πτώχευση με την χαριστική βολή και της ίδιας της κυβέρνησης στο όνομα της «κάθαρσης» αλλά κατάφερε να δημιουργήσει και διάδοχη κρατικοδίαιτη κατάσταση για να συνεχίσει να απομυζά το κράτος εν ονόματι των δημιουργών εμποδίζοντας την αγορά να αποκαταστήσει τις πληγές της προκαλώντας ασύγκριτα μεγαλύτερη καταστροφή.
«Για το καλό μας», η Υπουργός Πολιτισμού ξήλωσε σε μια νύχτα το ΔΣ του ΟΠΙ, αντικαθιστώντας το με κομματικά στελέχη, για να μπορέσει να περάσει καταστροφικές αποφάσεις, βάζοντας ταφόπλακα σε οποιαδήποτε προσπάθεια εξυγίανσης, ανοίγοντας παράλληλα την πόρτα στην κρατική ΕΥΕΔ μέσα από μια φωτογραφική τροπολογία που πέρασε αιφνιδιαστικά λίγες μέρες πριν.
Παρέσυραν τους απελπισμένους δημιουργούς στο κρατικό μόρφωμα με την υπόσχεσή «στο αυτί» ότι θα μοιράσει η κυβέρνηση, από το υπερ-πλεόνασμα του μικρού Αλέξη, πέντε εκατομμύρια. Ο οποίος Αλέξης επέλεξε για μοναδικό συνομιλητή του σε ένα τόσο σοβαρό θέμα κάποιον με εντελώς αντίθετες ιδεολογικές καταβολές όπως οι τελευταίες εξελίξεις απέδειξαν.
Ο μόνος λόγος που το αναφέρω είναι για να καταδείξω την αξιοπιστία του ανδρός που έλαβε αυτές τις καταστροφικές αποφάσεις.
Η σκληρή πραγματικότητα όμως ήταν ότι αφού έκαψαν την αγορά για να μαζέψουν λιγότερο από το ένα εικοστό από αυτά που θα παρήγαγε αν έκαναν το αυτονόητο που έπρεπε να κάνουν, διένειμαν μόνο αυτά που μάζεψαν στους δημιουργούς υπό μορφή προκαταβολής και επιδόματος και το πούλησαν σαν επιτυχία!
Και κράτησαν και για να πληρώσουν τον μικρό κομματικό στρατό.
Έτσι τα χρήματα με τα οποία μοιράζουν επιδόματα δεν φεύγουν από κάποιο Κρατικό ταμείο. Είναι τα πετσοκομμένα δικαιώματα των δημιουργών που εισπράττονται από την αγορά για λογαριασμό τους, επειδή με τα τραγούδια τους δημιουργούν έναν ολόκληρο κύκλο εργασιών πού επενδύει και εργάζεται ακριβώς λόγω αυτών των τραγουδιών.
Το μόνο που θα είχε να κάνει μία κυβέρνηση που θα είχε ειλικρινείς προθέσεις θα ήταν να βοηθήσει την αγορά να βρει τον βηματισμό της, να εξορθολογήσει ίσως το πλαίσιο που αφορά όλο αυτό τον κύκλο γύρω από τα πνευματικά δικαιώματα όταν αυτό ήταν δυνατόν και όχι φυσικά να τον ισοπεδώσει όπως –έγινε δυστυχώς τώρα– καταλήγοντας τον σε ένα τοπίο Βερολίνου 1945 μετά το βομβαρδισμό.
Το αναπόφευκτο ερώτημα που προκύπτει και είναι ζωτικής σημασίας είναι γιατί φτάσαμε σε αυτή την κατάσταση;
Κανονικά… θα έπρεπε να επιχειρηθεί μια μετατροπή της ΑΕΠΙ, που ήταν μια ιδιωτική εταιρεία, Ανώνυμη εταιρεία, σε Οργανισμό Συλλογικής Διαχείρισης… Όπως συμβαίνει με διάφορα ανάλογα μοντέλα σε χώρες που δεν επικρατεί η τοξικότητα, η αλαζονεία και το πελατειακό κράτος σε ότι αφορά θέματα πνευματικών δικαιωμάτων όπως η Γαλλία, η Γερμανία κλπ. Θα προέκυπτε έτσι κι ένας εξορθολογισμός των τιμολογίων αλλά και του τρόπου επαφής με τους χρήστες με μεγαλύτερη κατανόηση και φυσικά όχι το χαώδες σημερινό τοπίο που δεν ξέρει ο χρήστης τι να πληρώσει και σε ποιον…
Γιατί δεν εφαρμόστηκε αυτή η λύση;
Γιατί… στην πιο κρίσιμη στιγμή μία συγκεκριμένη ομάδα δημιουργών διέσπασε το βασικό σωματείο που μέχρι εκείνη τη στιγμή ενεργοποιείτο δραστικά προς την κατεύθυνση της επίλυσης των προβλημάτων που αφορούσαν τους δημιουργούς.
Δημιούργησαν ένα άλλο σωματείο συμπαρασύροντας δυστυχώς αρκετούς συνθέτες και στιχουργούς που μέχρι εκείνη τη στιγμή δεν είχαν ασχοληθεί με το θέμα, δεν είχαν γνώση της πραγματικότητας και με μία ρητορική δήθεν επαναστατική «για μια νέα καθαρή αρχή» επηρεάστηκαν και εξουσιοδότησαν τη συγκεκριμένη ομάδα να δράσει.
Έχοντας τη σύμπραξη και κάποιων δημοσιογράφων με διττή ιδιότητα και συνεχή δημοσιεύματα σε φιλοκυβερνητικά έντυπα στήριξαν αυτές τις καταστροφικές εν τέλει απόψεις τους συκοφαντώντας μεταξύ άλλων συναδέλφους τους και όποια λογική φωνή προσπαθούσε να τους προστατέψει από την καταστροφή…
Έτσι, σε μια αγαστή συνεργασία με την κυβέρνηση λειτούργησαν χέρι-χέρι με τους κυβερνώντες δίνοντας τους το απαραίτητο άλλοθι να προχωρήσουν στην πλήρη αποσύνθεση του τοπίου των πνευματικών δικαιωμάτων για δικό τους μικροπολιτικό όφελος (βολικό τοπίο προς τους χρήστες που είναι σαφώς περισσότεροι από τους δημιουργούς, βόλεμα κάποιων ημετέρων) και σε βάρος των συναδέλφων τους…
…………
Η στάση δε της αντιπολίτευσης δεν απέχει πολύ από αυτή της κυβέρνησης σ’ αυτό το θέμα. Εχουν πάθει αφωνία. Κάνουν την πάπια για να το πούμε πιο απλά. Ενώ έχουν πλήρη γνώση του θέματος δεν έδωσαν την προτεραιότητα που άξιζε το θέμα. Προφανώς ετοιμάζονται να γίνουν κυβέρνηση… Ποιος ασχολείται τώρα με τα τραγουδάκια και τον πολιτισμό; Ψηφοθηρία και συμφέροντα ημετέρων μεγαλοχρηστών κι εκεί.
Κυρίες και κύριοι της Κυβέρνησης, όπως και όσοι είχατε ή θα έχετε στο μέλλον θέσεις εξουσίας, οι πνευματικοί δημιουργοί μπορεί σε αριθμό να είναι πάρα πολύ λίγοι και να μην μετατρέπονται σε ψήφους στο ταμείο που σας ενδιαφέρει, αλλά τα τραγούδια τους είναι αυτά που θα τα βρείτε μπροστά σας στις γιορτές, στις χαρές, στις λύπες, στην καθημερινότητα. Μια εξουσία που αντιμετωπίζει τόσο ρηχά επιφανειακά και με κυνισμό αυτή την υπόθεση που αφορά πνευματικά δικαιώματα για τους ανθρώπους που συντροφεύουν τις ζωές της κοινωνίας που έχει ταχθεί να υπηρετεί, δείχνει δυστυχώς και την ποιότητά της.
…………
Ευθύνες υπάρχουν και δεν σβήνονται. Έχουμε όμως και οι δημιουργοί τις δικές μας, γιατί όπως είπε και ο φίλος Νίκος Πορτοκάλογλου όταν όλα αυτά ξεκινούσαν «εμείς φταίμε που αφήσαμε να μας διχάσουν».
Με ειλικρινείς προθέσεις,
Φίλιππος Πλιάτσικας
ν

 


Translate this post