Οι συνήθειες μιας γυναίκας με αυτοπεποίθηση

Κατηγορία ΘΕΜΑΤΑ, Ψυχολογία

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ

Από την Γεωργία Μεταξά

 

Τι κάνει μια γυναίκα πραγματικά να ξεχωρίζει; Η εμπιστοσύνη και η σιγουριά που αποπνέει, μας λένε οι περισσότερες έρευνες.

Αν πιστεύετε ότι τα στοιχεία αυτά σας λείπουν, μην ανησυχείτε, γιατί το μονοπάτι προς την αυτοπεποίθηση και τη σιγουριά είναι ανοιχτό για όλους.


ν

ΤΗΝ ΕΧΕΤΕ ΔΕΙ πολλές φορές. Είναι στη δουλειά και εντυπωσιάζει με την απόδοσή της. Είναι στο μπαρ και γοητεύει οποιονδήποτε την πλησιάσει. Είναι στο γυμναστήριο και η εμφάνισή της δεν αφήνει κανέναν αδιάφορο. Πώς καταφέρνει και είναι πάντα τόσο συγκροτημένη και σίγουρη για τον εαυτό της; Από που πηγάζει όλη αυτή η αυτοεκτίμηση;
Όλα έχουν να κάνουν με το βαθμό αυτοπεποίθησης που έχει κανείς. Η χαμηλή αυτοπεποίθηση μπορεί να μας εμποδίσει από το να αποκτήσουμε αυτά που θέλουμε από τη ζωή: επιτυχημένη καριέρα, ευτυχισμένες σχέσεις ή καλή φυσική κατάσταση. Από την άλλη μεριά, το άγχος, που συχνά τη συνοδεύει, μπορεί να κάνει την κατάσταση ακόμη πιο δύσκολη.
Η παραμικρή αύξηση της αδρεναλίνης, η κατεξοχήν ορμόνη του άγχους, μπορεί να προκαλέσει αδυναμία στο ανοσοποιητικό μας σύστημα. Σε ακραίες μορφές, η χαμηλή αυτοπεποίθηση μπορεί να οδηγήσει σε κοινωνική φοβία, μια ψυχολογική διαταραχή που γεμίζει κάποιον με τρόμο ότι θα γελοιοποιηθεί αν βρεθεί ανάμεσα σε κόσμο. Το αποτέλεσμα είναι να μην μπορεί να ζήσει μια φυσιολογική ζωή.
Τα καλά νέα είναι ότι οποιοσδήποτε μπορεί να ενισχύσει την αυτοπεποίθησή του. Πρώτα απ’ όλα, πρέπει να καταλάβουμε και να σταματήσουμε τον τρόπο με τον οποίο σαμποτάρουμε τον ίδιο μας τον εαυτό. Στη συνέχεια, κάνουμε μερικά μικρά, απλά βήματα για να αποκτήσουμε μερικές από τις συνήθειες που θα μας κάνουν πιο ευτυχισμένες και ολοκληρωμένες. Ετοιμαστείτε να γίνετε πιο χαρούμενες, πιο σίγουρες και πιο θετικές με τον εαυτό σας και τη ζωή. Η γυναίκα λοιπόν με αυτοπεποίθηση:
ν

Ποτέ δεν κοντοστέκεται

Αντιμετωπίζετε μια κατάσταση που σας δημιουργεί πολύ άγχος – έχετε να κάνετε ένα πολύ σημαντικό τηλεφώνημα ή να τακτοποιήσετε ένα πολύπλοκο θέμα στη δουλειά ή να μπείτε μέσα σε ένα χώρο γεμάτο με αγνώστους. Μόλις καταλάβετε ότι το μυαλό σας αρχίζει να πλάθει αρνητικά σενάρια, δράστε ακαριαία. Μην αφήσετε τον εαυτό σας να σκεφτεί.
Ένας τρόπος για να μάθετε τον εαυτό σας να το κάνει αυτό είναι να παίξετε το παιχνίδι του «όχι». Έτσι θα μπορέσετε να ξεπεράσετε την αρνητικότητα του μυαλού σας και να του δώσετε το μήνυμα αποφυγής αρνητικών σκέψεων. Απλώς λέτε «όχι» στον αρνητικό σας εαυτό και περνάτε στη δράση χωρίς δεύτερη σκέψη.
Σηκώστε, λοιπόν, το ακουστικό του τηλεφώνου, τακτοποιήστε τα χαρτιά και τις σημειώσεις σας, ανοίξτε την πόρτα και μπείτε. Το σώμα σας θα αντιδράσει πολύ καλύτερα, αν δεν αφήσετε το μυαλό σας να χαθεί μέσα σε σενάρια και πιθανές επιπτώσεις που μπορεί να επέλθουν από τις συγκεκριμένες πράξεις σας.
ν
Η «μοιραία γυναίκα» υπήρξε για πολλά χρόνια το πρότυπο της γυναίκας με αυτοπεποίθηση. Image: Supplied
ν

Παίρνει (μικρά) ρίσκα

Όλοι μας έχουμε μια «ασφαλή περιοχή», η οποία καλύπτει κάθε γεγονός και εμπειρία στη ζωή μας, τα οποία ξέρουμε ότι μπορούμε να χειριστούμε χωρίς να νιώθουμε ένταση ή άγχος. Οι περισσότεροι από εμάς κάνουμε τα αδύνατα δυνατά, προκειμένου να μην βγούμε έξω από αυτήν την ασφαλή περιοχή, γιατί διαφορετικά πιστεύουμε ότι δεν θα ήμασταν ικανοί να αντιμετωπίσουμε το άγχος της αβεβαιότητας μιας πρωτόγνωρης κατάστασης – όχι όμως μια γυναίκα με αυτοπεποίθηση.
Το να βγείτε έξω από την «ασφαλή περιοχή» σας είναι ένα από τα πιο δυναμικά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να αυξήσετε την αυτοπεποίθησή σας. Παίρνοντας μικρά, υγιή ρίσκα σε καθημερινή βάση, μεγαλώνετε το περιθώριο των εμπειριών που σας κάνουν ευτυχισμένες. Επιπλέον, κάθε φορά, γίνεται όλο και πιο εύκολο να παίρνετε ρίσκα.
Φανταστείτε την «ασφαλή περιοχή σας» σαν ένα τετράγωνο στο πάτωμα και φανταστείτε το να μεγαλώνει λίγο-λίγο, καθώς αναλαμβάνετε μικρές προκλήσεις, όπως το να δεχτείτε σε μια πρόσκληση που συνήθως θα απορρίπτατε, να κάνετε την πρώτη κίνηση για να ξεκινήσετε μια συζήτηση, ή να δοκιμάσετε ένα καινούριο άθλημα. Μια γυναίκα με αυτοπεποίθηση θα προχωρούσε σε μικρές ενέργειες καθημερινά, προκειμένου να επεκτείνει την περιοχή αυτή.
ν

Ζει για το σήμερα

Οι άνθρωποι που δεν έχουν αυτοπεποίθηση τείνουν να ζουν στη φαντασία τους, ανησυχώντας για αρνητικά γεγονότα που τους είχαν συμβεί στο παρελθόν ή για φόβους που έχουν για το μέλλον. Όταν κάνουν μια συζήτηση δεν συγκεντρώνονται σε όσα λέγονται, αλλά σε προηγούμενες συζητήσεις που είχαν και οι οποίες είχαν άσχημο τέλος. Μια γυναίκα με αυτοπεποίθηση αντιμετωπίζει τις κοινωνικές καταστάσεις με διαφορετικό τρόπο. Ακόμη κι αν έχει αρχικά άγχος, δεν θα συγκεντρωθεί σε αυτό που μπορεί να συμβεί. Αντίθετα, θα συγκεντρωθεί στην παρούσα στιγμή και θα ακούσει πραγματικά, αυτά τα οποία λέγονται. Ο καλύτερος τρόπος για να απολαύσετε το παρόν είναι να του δώσετε την αμέριστη προσοχή σας.
ν

Αγνοεί την εσωτερική κριτική

Γιατί πάντα περιμένουμε να είμαστε τέλειοι σε όλα; H τελειομανία είναι εμπόδιο, μας εμποδίζει να βελτιωθούμε. Πόσες φορές αποφύγατε να κάνετε κάτι, από το φόβο και μόνο να μην αποτύχετε; Φράσεις που έχουμε μέσα στο κεφάλι μας, όπως «Δεν το έκανα καλά», «Δεν είμαι καλή σε…» ή «Ποτέ δεν θα μπορέσω να …» H γυναίκα που διαθέτει αυτοπεποίθηση δεν θα ακούσει τις φράσεις αυτές. Μόλις ξεκινήσουν, θα στρέψει την προσοχή της αλλού και θα ασχοληθεί με κάτι που θα απαιτήσει την αποκλειστική της προσοχή.
Ένας καλός τρόπος για να νικήσετε την εσωτερική φωνή που σας κατακρίνει, είναι να δημιουργήσετε το δικό σας οπλοστάσιο αυτοπεποίθησης. Στολίστε έναν τοίχο με όλα εκείνα που σας ευχαριστούν στη ζωή, όπως φωτογραφίες της οικογένειάς σας, ευχαριστήρια σημειώματα που έχετε δεχτεί, φιγούρες από τα αγαπημένα σας καρτούν, οτιδήποτε σας φτιάχνει τη διάθεση. Έτσι, θα μπορέσετε να ανακτήσετε λίγη από την αυτοπεποίθησή σας, κάθε φορά που νιώθετε ότι αυτή σας εγκαταλείπει.
ν

Δέχεται τις προκλήσεις

Πολλές από τις πεποιθήσεις μας έχουν διαμορφωθεί κατά τη διάρκεια της παιδικής μας ηλικίας, όταν οι γονείς και οι δάσκαλοί μας, αποφάσιζαν για τις ικανότητές μας, το ταμπεραμέντο μας και για το τι μπορούσαμε και τι δεν μπορούσαμε να κάνουμε. Οι πεποιθήσεις μας, μάς καθοδηγούν και διαμορφώνουν τις εμπειρίες μας. Κάποιες όμως, παλιές ή άχρηστες πεποιθήσεις περιορίζουν την ελευθερία και τις επιλογές μας. Οι πεποιθήσεις αυτές ξεκινούν πάντα με τις λέξεις «δεν μπορώ», «θα έπρεπε», «δεν θα έπρεπε».
Τις χρησιμοποιούμε σαν δικαιολογία για να αποφύγουμε να δράσουμε ή για να ξεφύγουμε από απειλητικές καταστάσεις. Για να ανακαλύψουμε τις αρνητικές μας πεποιθήσεις και να τις αντικαταστήσουμε με άλλες που θα μας δώσουν δύναμη, κάνουμε στον εαυτό μας τις εξής ερωτήσεις: «Σε τι με εμποδίζει η πεποίθησή μου αυτή; Ποια άλλη θα μπορούσα να έχω στη θέση της;» Αυτό θα μας βοηθήσει να κάνουμε τις αλλαγές που επιθυμούμε στη ζωή μας.
v

© 2017 Youmagazine.gr