O σύγχρονος άνθρωπος με τα μάτια ενός εφήβου (pict)

Κατηγορία NEWS, Pictorial, Τέχνες

PICTORIAL

Posted by Youmagazine Staff

 

Ένας έφηβος χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη (ΤΝ) για να ζωγραφίσει γυμνά πορτρέτα που αποκαλύπτουν το πραγματικό πρόσωπο των ανθρώπων.

Μερικές από τις σουρεαλιστικές δημιουργίες του έφηβου μαθητή. Image: Supplied

ν

Η ΥΠΟΘΕΣΗ μοιάζει κάπως με το «Πορτρέτο του Ντόριαν Γκρέι». Πρωταγωνιστής του περίφημου μυθιστορήματος του Όσκαρ Ουάιλντ είναι ο Ντόριαν Γκρέι, ένας νεαρός του οποίου το πορτρέτο ζωγραφίζει ο Μπάζιλ Χόλγουορντ. Ο Μπάζιλ γοητεύεται από την ομορφιά του νέου και σύντομα ξελογιάζεται μαζί του, θεωρώντας τον Ντόριαν υπεύθυνο για τη νέα κατεύθυνση στην τέχνη του.
Τότε όμως, ο Ντόριαν συναντά τον Λόρδο Χένρυ Γουότον, φίλο του ζωγράφου, και σαγηνεύεται από την φανταχτερή προσωπικότητά του και την κοσμοθεωρία του. Πιστός στις ιδέες του περί ηδονισμού, ο Λόρδος Χένρυ θεωρεί ότι το μόνο πράγμα στην ζωή άξιο αναζήτησης είναι η Ομορφιά και η ολοκλήρωση των αισθήσεων.
Συνειδητοποιώντας ότι μια μέρα η ομορφιά του θα χαθεί, ο Ντόριαν εκφράζει την επιθυμία να πουλήσει την ψυχή του, με αντάλλαγμα να μείνει αυτός αιώνια νέος και αντί εκείνου να γεράσει το πορτρέτο που φιλοτέχνησε ο Μπάζιλ.
Η ευχή του Ντόριαν πραγματοποιείται και καθώς ο νεαρός βυθίζεται όλο και περισσότερο σε μια έκλυτη ζωή ακολασίας, στο κυνήγι των αισθήσεων και των ηδονών, το πορτρέτο εξυπηρετεί ως μια διαρκής υπενθύμιση του αντίκτυπου που έχει κάθε πράξη στην ψυχή, με το κάθε αμάρτημα να παρουσιάζεται είτε ως παραμόρφωση της σιλουέτας του είτε ως σημάδι γήρανσης.
Αυτό που μέχρι χθες ήταν φανταστική λογοτεχνία, σήμερα γίνεται πραγματικότητα χάρη στην Τεχνητή Νοημοσύνη.
Ο Ρόμπερτ Μπάρατ (Robert Barrat), από το Γυμνάσιο Τζέφερσον της Δυτικής Βιρτζίνια, χρησιμοποιεί ένα λογισμικό, που κατασκεύασε ο ίδιος, πάνω στις εικόνες πραγματικών ανθρώπων, για να δείξει πώς είναι στην πραγματικότητα.
ν

Ο Ρόμπερτ Μπάρατ στο Γυμνάσιο Τζέφερσον της Δυτικής Βιρτζίνια.
ν

Ο εσωτερικός κόσμος των ανθρώπων, με τα πάθη και τα αμαρτήματα της ψυχής, που δεν φαίνεται στην καθημερινή εμφάνιση, με το πρόγραμμα του Μπάρατ παρουσιάζεται ως παραμόρφωση της σιλουέτας, αν μπορούσαμε να τον δούμε με άλλα μάτια.
ν

ν

ν

ν

ν

ν

ν

ν

ν

Ο Ρόμπερτ Μπάρατ ήταν ένας από τους 6 σπουδαστές από την πολιτεία της Δυτικής Βιρτζίνια και ο μοναδικός σπουδαστής από την κομητεία Τζέφερσον που επιλέχθηκε να πάρει μέρος το 2016 στη Διεθνή Έκθεση Επιστήμης και Τεχνολογίας της Intel, ανάμεσα σε 1.760 φιναλίστ από 77 χώρες.
Για το λογισμικό του κέρδισε δύο βραβεία, το ένα αξίας 80.000 δολαρίων από το Πανεπιστήμιο της Αριζόνα, και το άλλο, αξίας 16.000 δολαρίων, από το Πανεπιστήμιο της Δυτικής Βιρτζίνια.
Ο δεκαοκτάχρονος σήμερα Μπάρατ φοιτά στο ερευνητικό εργαστήριο του Πανεπιστημίου Στάνφορντ, όπου ασχολείται με την ανάμειξη της Τεχνητής Νοημοσύνης με την Τέχνη.
Με μια πρόσφατη ανάρτηση στο Twitter, ο Μπάρατ εξηγεί πώς δουλεύει το πρόγραμμά του δημιουργώντας γυμνά πορτρέτα.
ν


ν

Για τη δημιουργία των εικόνων ο Μπάρατ χρησιμοποιεί έναν αλγόριθμο Generative Adversearial Network (GAN).
«Η βασική ιδέα για το πώς λειτουργεί είναι ότι υπάρχουν δύο νευρωνικά δίκτυα, η γεννήτρια (generator) και ο διαχωριστής (discriminator), που μαζί συνθέτουν το GAN», ανέφερε μιλώντας στο Euronews.
«Το δίκτυο της γεννήτριας δημιουργεί εικόνες προσώπων, ενώ ο διαχωριστής προσπαθεί να εντοπίσει τα κρυμμένα στοιχεία που υπάρχουν σε αυτές».
Με τα δύο συστατικά του προγράμματος να προσπαθούν συνεχώς να ξεγελάσουν το ένα το άλλο, ο Μπάρατ λέει ότι η μεν γεννήτρια βελτιώνεται συνεχώς στην παραγωγή νέων εικόνων, ενώ ο διαχωριστής βελτιώνεται όσον αφορά τον εντοπισμό των κρυμμένων στοιχείων.
Το αποτέλεσμα είναι ένας παράξενος συνδυασμός από μάζες σάρκας, άκρα και τρύπες που φοβίζουν τους ανθρώπους όταν βλέπουν το τελικό αποτέλεσμα.
Αλλά ο Μπάρακ δεν θα ήθελε τα αποτελέσματα να είναι διαφορετικά.
«Είμαι πιο χαρούμενος με τα περίεργα και σουρεαλιστικά αποτελέσματα από ό,τι θα ήμουν αν δημιουργούσα τέλεια αλλά ψεύτικα γυμνά σώματα. Σκοπεύω να χρησιμοποιήσω την ΤΝ σαν εργαλείο για να δημιουργήσω νέους τύπους Τέχνης που δεν έχουμε ξαναδεί. Και αυτό δεν περιλαμβάνει απαραίτητα την συνηθισμένη ανθρώπινη προοπτική», είπε στο Euronews.

 


Translate this post