Oops! It appears that you have disabled your Javascript. In order for you to see this page as it is meant to appear, we ask that you please re-enable your Javascript!

Η ιστορία της Νέας Υόρκης μέσα από 14 αφίσες (pictorial)

Κατηγορία MAGAZINE, Pictorial

PICTORIAL

Posted by Youmagazine Staff

 

Νοσταλγικό ταξίδι στην ανθρώπινη δημιουργικότητα, στα φευγαλέα όνειρα, τις ελπίδες και τις προσπάθειες μιας ολόκληρης γενιάς που σημάδεψε με τη δράση της τη Νέα Υόρκη.

 

ΠΡΙΝ από την εμφάνιση του Facebook και του online check-in, τα πράγματα στον κόσμο λειτουργούσαν με αφίσες στους δρόμους των πόλεων και στα μέσα συγκοινωνίας. Με αφίσες γίνονταν οι αναγγελίες των πιο σημαντικών δρώμενων. Αφιερωμένο σ’ αυτή την εξαφανισμένη πλέον τέχνη θα είναι το νέο μουσείο Poster House που θα ανοίξει το 2018 στην πόλη της Νέας Υόρκης. Στόχος η ανάδειξη της πολιτιστικής ιστορίας της πόλης, με μόνιμες και περιοδεύουσες εκθέσεις για το ευρύ κοινό, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.
Εν όψει των επερχόμενων εγκαινίων, η επιμελήτρια του Poster House, Αντζελίνα Λίπερτ, έδωσε στη δημοσιότητα μια συλλογή από αφίσες που αναφέρονται στη νυχτερινή ζωή της Νέας Υόρκης κατά τον 20ό αιώνα. Ήταν η εποχή που τα πάρτι δεν είχαν όρια και η πολιτική ορθότητα ήταν κάτι άγνωστο. Οι αφίσες αποτυπώνουν μια εποχή που πλέον έχει περάσει ανεπιστρεπτί.
ν

1. The Palladium, 1985


ν

Το Palladium (επισήμως Ακαδημία Μουσικής) ήταν αίθουσα συναυλιών (και αργότερα νυχτερινό κέντρο διασκέδασης από το Studio 54) 3.000 θέσεων, που φιλοξένησε μεγάλα ονόματα της μουσικής: Rolling Stones, Blue Öyster Cult, Iggy Pop, Kiss, Genesis, Bruce Springsteen, Patti Smith, Blondie,  Iron Maiden, Def Leppard, Ozzy Osbourne, Lou Reed, Chuck Berry. Ήταν το σκηνικό των πρώτων εκπομπών του Club MTV και εκεί τραβήχτηκε η φωτογραφία εξώφυλλου του The Clash’s London Calling. Το 1997, ο χώρος και η μεγάλη πρόσοψή του κατεδαφίστηκαν για να φτιαχτούν περισσότεροι κοιτώνες για τους άστεγους.
ν

2. Madison Square Garden, 1909


ν

Το 1909, το Madison Square Garden βρισκόταν στη δεύτερη από τις τέσσερις μορφές του. Η πρώτη ήταν ένας υπαίθριος χώρος στο Madison Square Park. Η δεύτερη, που παρουσιάζεται σε αυτή την αφίσα, ήταν μια αρένα σε κλειστό χώρο που χτίστηκε κοντά στη γωνία του πάρκου. Ο χώρος φιλοξένησε διάφορες εκδηλώσεις, όπως τα τσίρκα Barnum και Ringling, το ετήσιο French Ball, τη δημοκρατική εθνική συνέλευση και αθλητικά γεγονότα όπως αυτό που βλέπετε σε αυτήν την αφίσα. Ο χώρος κατεδαφίστηκε το 1926 και στη θέση του χτίστηκε ο ουρανοξύστης της New York Life Insurance Company.
ν

3. The Electric Circus, 1968


ν

Ανοιχτό από το 1967 έως το 1971, το Electric Circus ήταν ένα νυχτερινό κέντρο διασκέδασης που περιλάμβανε τσίρκο, προβολές και θεατρικές σκηνές, σχεδιασμένες από τους Chermayeff & Geismar. Ανάμεσα στα φημισμένα συγκροτήματα που παρουσιάστηκαν ήταν οι Velvet Underground και οι Grateful Dead. Το κέντρο πήρε την κατιούσα ύστερα από μια βόμβα που εξερράγη το 1970 και έκλεισε ένα χρόνο αργότερα. Σήμερα, στο χώρο υπάρχουν πολυτελή διαμερίσματα.
ν

4. World’s Fair New York / Pennsylvania Railroad, 1939


ν

Η Παγκόσμια Έκθεση το 1939 στη Νέα Υόρκη και η σιδηροδρομική διασύνδεση του χώρου με τον σταθμό Old Penn ήταν ιστορικό γεγονός. Ο σταθμός, χτισμένος το 1910 από τους McKim, Mead και White, ήταν ένα αρχιτεκτονικό αριστούργημα της Beaux-Arts. Η αναγγελθείσα κατεδάφισή του το 1962 προκάλεσε θύελλα διαμαρτυριών, αλλά χωρίς αποτέλεσμα. Στη θέση του σταθμού υπάρχει σήμερα η πιο πρόσφατη ενσάρκωση του Madison Square Garden, καθώς και το χοντροκομμένο Pennsylvania Plaza.
ν

5. Chelsea Hotel, 1970


ν

Το ξενοδοχείο Chelsea εμφανίστηκε σε αμέτρητα μυθιστορήματα, τραγούδια και ταινίες και φιλοξένησε εκατοντάδες αστέρες, όπως τους Allen Ginsberg, Dylan Thomas, Sid Vicious, Arthur Miller, Madonna, Mark Twain, Tennessee Williams, Jack Kerouac, Stanley Kubrick και Edie Sedgwick. Αυτή η αφίσα δημιουργήθηκε για τη βρετανική πρεμιέρα της ταινίας του Warhol το 1966, η οποία πραγματοποιήθηκε στο ξενοδοχείο, και εικονίζει την 16χρονη τότε καλλιτέχνιδα Clare Shenstone. Σήμερα, ο χώρος ανακαινίστηκε ώστε να δημιουργηθεί ένας συνδυασμός πολυτελών διαμερισμάτων και ένα μικρότερο boutique hotel.
ν

6. The Felt Forum at Madison Square Garden, 1979


ν

Από το 1968 έως το 1989, το μικρό θέατρο στο Madison Square Garden ήταν γνωστό ως Felt Forum και φιλοξένησε συναυλίες, τελετές αποφοίτησης και αγώνες πυγμαχίας κατά τη διάρκεια αυτής της διετίας. Από τότε έχει ανακαινιστεί και επανασχεδιαστεί πολλές φορές. Σύντομα θα κατεδαφιστεί για να ενσωματωθεί στην αναβίωση του σταθμού Penn, αλλά και για να δημιουργηθεί χώρος για το νέο εμπορικό κέντρο.
ν

7. Angela Davis, 1976


ν

Η μαύρη κομμουνίστρια, νυν πανεπιστημιακός, Άντζελα Ντέιβις, που ενέπνευσε το «Βlack Αngel» των Ρόλινγκ Στόουνς, επισκέφθηκε στις 18 Φεβρουαρίου 1976 τη Νέα Υόρκη για να υποστηρίξει τους υποψήφιους για την προεδρία και αντιπροεδρία του Κομμουνιστικού Κόμματος, Gus Hall και Jarvis Tyner. Σήμερα, σε ηλικία 73 ετών παραμένει ενεργή τόσο ως ερευνήτρια όσο και ως ακτιβίστρια.
ν

8. “You Don’t Have to be Jewish to Love Levy’s”, 1967


«Δεν χρειάζεται να είσαι Εβραίος για ν’ αγαπάς το Levy’s», λέει αυτή η αφίσα του φούρνου Henry S. Levy & Sons υπενθυμίζοντας τις εβραϊκές ρίζες της επιχείρησης ενόσω απευθυνόταν στους Νεοϋορκέζους καταναλωτές. Εκτός του μαύρου αγοριού, η διαφημιστική καμπάνια περιλάμβανε έναν Ιρλανδό αστυνομικό, ένα αγόρι ιταλικής καταγωγής μέλος χορωδίας, μια Ινδιάνα και έναν Κινέζο. Όλοι έδειχναν να απολαμβάνουν μια φέτα ψωμιού. Η παγκοσμιοποίηση πριν την παγκοσμιοποίηση. Σήμερα, στην θέση του πρώην αρτοποιείου στο Μπρούκλιν υπάρχει μονάδα διαχείρισης αποβλήτων.
ν

9. The Mercer Arts Center, 1973


ν

Το Κέντρο Τεχνών Mercer άνοιξε το 1971 σε ένα ερειπωμένο ξενοδοχείο που μετατράπηκε σε flophouse, δημιουργώντας τον πρώτο χώρο πολλαπλών εκδηλώσεων στην πόλη, ανοιχτό σε όλους τους τύπους καλλιτεχνών δράσεων. Στις 3 Αυγούστου 1973 –μόλις επτά μήνες μετά τη συναυλία που διαφήμιζε αυτή η αφίσα– το κτίριο κατέρρευσε, σκοτώνοντας τέσσερις ανθρώπους. Σήμερα, στο χώρο υπάρχει κτίριο που στεγάζει το τμήμα της Νομικής Σχολής του NYU.
ν

10. Studio 54, 1980


ν

Το 1977, το Studio 54 εγκαταστάθηκε στον πρώην τηλεοπτικό χώρο του CBS, στο Μπρόντγουεϊ, αξιοποιώντας το επαγγελματικό σύστημα φωτισμού και τις τεχνικές δυνατότητες του προηγούμενου ενοικιαστή του. Έγινε ο πιο εικονικός χώρος της εποχής ντίσκο, από τον οποίο παρέλασαν γνωστά ονόματα (Andy Warhol, Debbie Harry, Tina Turner, Al Pacino, David Bowie), καθώς και εκατοντάδες άλλοι καλλιτέχνες. Έκλεισε το 1980, όταν οι ιδιοκτήτες του συνελήφθησαν για φοροδιαφυγή. Σήμερα ανήκει στην Εταιρεία Θεάτρου Roundabout.
ν

11. The Different Drummer, 1968


ν

Αστική αφίσα του Different Drummer, ενός δημοφιλούς καταστήματος ενδυμάτων vintage στο Midtown East, που λειτούργησε από το 1967 έως το 1971. Ο θρύλος λέει ότι δύο μελλοντικά μέλη του συγκροτήματος New York Dolls δούλευαν εκεί ως πωλητές, όταν σκέφτηκαν το όνομα της μπάντας από το Νοσοκομείο New York Doll που υπήρχε απέναντι στο δρόμο. Ο άνθρωπος στην αφίσα είναι ο ιδιοκτήτης, Paul Sigenlaub, ο οποίος πούλησε την επιχείρηση το 1971. Σήμερα, στο χώρο στεγάζεται ένα εστιατόριο sushi.
ν

12. The Bottom Line, 1977


ν

Το Bottom Line ήταν ένας από τους πιο εκλεκτικούς μικρούς χώρους συναυλιών στην πόλη της Νέας Υόρκης, παρουσιάζοντας ταλέντα όπως τον Bruce Springsteen, τους Police, τον Neil Young, τον Barry Manilow, τον Miles Davis, τους Ramones, τον Lou Reed και τον Prince. Το 2004 έκλεισε λόγω των υψηλών ενοικίων και αργότερα  μετατράπηκε σε αίθουσες διδασκαλίας του Πανεπιστημίου της Νέας Υόρκης (NYU).
ν

13. Bond International Casino, 1981


ν

Το Bonds International Casino έγινε θρυλικό ύστερα από 17 διαδοχικές συναυλίες του βρετανικού πανκ μουσικού συγκροτήματος The Clash, το 1981. Το συγκρότημα, που ιδρύθηκε το 1977, ήταν μέρος του πρώτου κύματος της αγγλικής πανκ μουσικής. έπαιξε εκεί το 1981. Ο χώρος θα κλείσει ένα χρόνο αργότερα, αφού οι ιδιοκτήτες του κατηγορήθηκαν για φοροδιαφυγή. Σήμερα, η θέση αυτή στην πλατεία Times Square είναι κενή.
ν

14. Coney Island High, 1998


ν

Το Coney Island High ήταν ένας χώρος punk-rock μουσικής από τα μέσα έως τα τέλη της δεκαετίας του ’90, Τελικά έκλεισε εξαιτίας των καταγγελιών από τους γείτονες για υποβάθμιση της ποιότητας ζωής. Το κτίριο αργότερα κατεδαφίστηκε για να χτιστούν εκεί πολυτελή διαμερίσματα.
ν

© 2017 Postermuseum.com

 


Translate this post