500.000 παιδιά στην Αγγλία σκέπτονται την αυτοκτονία λόγω lockdown

Κατηγορία NEWS, Εκπαίδευση

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Posted by Youmagazine Staff

 

Περισσότερα από 500.000 παιδιά αντιμετωπίζουν προβλήματα κατάθλιψης, καθώς εξαιτίας του lockdown στερούνται του σχολείου, φίλων και διακοπών.

Από την ταινία “This Is England” (2006). Πηγή: IMDb

v

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ σχολικής ηλικίας στη Βρετανία αντιμετωπίζουν προβλήματα ψυχικής υγείας εξαιτίας της κατάθλιψης που προκαλεί το lockdown και ο πολύμηνος εγκλεισμός στο σπίτι. Σε αριθμούς ρεκόρ, τα Βρετανόπουλα κάνουν σκέψεις αυτοκτονίας, αυτοτραυματίζονται και έχουν διατροφικές διαταραχές, πέρα από το γεγονός ότι η μόρφωσή του έχει σταματήσει για δεύτερη χρονιά, με την κυβέρνηση να πιθανολογεί ότι τα σχολεία θα ανοίξουν τον Απρίλιο.

Πολλά παιδιά, με τη θλίψη ζωγραφισμένη στο πρόσωπό τους, σκέπτονται «Ποιο είναι το νόημα αν ζω;», καθώς έχουν αποκοπεί από τους φίλους τους, από σχολικές και εξωσχολικές δραστηριότητες, ενώ η ελπίδα πεθαίνει καθημερινά μέσα τους.

Οι γονείς ζουν το δικό τους δράμα, προσπαθώντας από τη μια πλευρά να παρακινήσουν τα παιδιά τους να ασχοληθούν με τη μάθηση, μέσα από έναν ψυχρό υπολογιστή, ενώ από την άλλη φοβούνται ότι αν ανοίξουν τα σχολεία, μήπως τα παιδιά γυρίσουν σπίτι έχοντας κολλήσει κορονοϊό και τον μεταδώσουν στους μεγαλύτερους και πιο ευπαθείς της οικογένειας.

Γιατί κι αυτό έχουν πετύχει οι κυβερνήσεις, να κάνουν τα μέλη των οικογενειών να υποπτεύεται το ένα το άλλο και οι γονείς να αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους σαν υποψήφιους… δολοφόνους!

Στο μεταξύ, η λεγόμενη «τηλε-εκπαίδευση» αποδείχτηκε καθαρή ανοησία. Κάνει τους εγκεφάλους των παιδιών παθητικούς και δυσκολεύει την κατανόηση μαθημάτων όπως είναι τα μαθηματικά.
ν

Η ΘΛΙΨΗ ΕΙΝΑΙ ΜΟΛΥΣΜΑΤΙΚΗ

Η θλίψη είναι περισσότερο μολυσματική από τον κορονοϊό, διαβεβαιώνει πρόσφατη έρευνα από τα Πανεπιστήμια του Μπέρμιγχαμ και της Οξφόρδης. Στο παρελθόν, οι ελεύθερες συναναστροφές, οι φιλίες, οι διαδικτυακές συνομιλίες με έντονο πνεύμα έχουν μετατραπεί σε ψιθύρους που αργοσβήνουν και σε πεσμένη διάθεση, καθώς η «καινοτομία» να κάνεις τα μαθήματα του σχολείου από τον υπολογιστή στην κουζίνα του σπιτιού σου έχει εξαντληθεί εδώ και πολύ καιρό.

Τα ζωντανά, συνεχώς μεταβαλλόμενα κοινωνικά δίκτυα των παιδιών έχουν εξαφανιστεί και αντικατασταθεί από μια ψυχρή επαφή με όποιον τυχαίνει να είναι εκείνη τη στιγμή στο διαδίκτυο. Η πλήξη ενθαρρύνει τη διχόνοια και τη φιλονικία και οι λεπτές αποχρώσεις των προσωπικών σχέσεων εξαρτώνται από την ευρυζωνική ταχύτητα, τα emoji και τις What’s App συνομιλίες από έναν κοινόχρηστο υπολογιστή.

«Δεν είναι καθόλου υγιές», διαμαρτύρεται μια Βρετανίδα μητέρα. «Κινδυνεύουμε τώρα να καταστρέψουμε την αγάπη των παιδιών μας για μάθηση, ενώ προκαλούμε μια κρίση ψυχικής υγείας που έχει πλήξει ήδη μισό εκατομμύριο παιδιά σε ολόκληρο το έθνος που προηγουμένως ήταν υγιή, σύμφωνα με το Κέντρο Ψυχικής Υγείας».

Η Βρετανίδα μητέρα αναφέρεται σε πρόσφατη έρευνα του Centre for Mental Health που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό The Lancet.

Σύμφωνα με την έρευνα, «500.000 παιδιά κάτω των 18 ετών στην Αγγλία, χωρίς προηγούμενα προβλήματα, θα χρειαστούν ψυχολογική υποστήριξη λόγω των καταστροφικών συνεπειών, από οικονομικούς, υγειονομικούς και οικογενειακούς παράγοντες, εξαιτίας της συνεχιζόμενης κρίσης του κορονοϊού».

Πολλά μικρά παιδιά ηλικίας έως πέντε ετών έχουν αναφέρει σε συμβούλους αυτοτραυματισμούς και αυτοκτονικές σκέψεις, ενώ τριπλασιάστηκε ο αριθμός των διατροφικών διαταραχών που αναφέρθηκαν από τους εφήβους.
ν

Τα παιδιά, λόγω του εύθραυστου ψυχικού τους κόσμου, κινδυνεύουν να είναι οι «παράπλευρες απώλειες»μιας δίχως τέλος φυλάκισης στο σπίτι. Image credit: Pixabay20

ν

ΚΡΑΥΓΗ ΑΓΩΝΙΑΣ ΑΠΟ ΕΝΑΝ ΔΑΣΚΑΛΟ

Την απόγνωσή του εκφράζει ένας άλλος δάσκαλος, ο Rod Grant, διευθυντής στο Clifton Hall, ένα ημερήσιο σχολείο στο Εδιμβούργο της Σκωτίας. Όπως λέει: «Σε 31 χρόνια διδασκαλίας, δεν νομίζω να ένιωσα ποτέ τέτοια ανησυχία και απελπισία ταυτόχρονα.

»Υποτίθεται ότι βρισκόμαστε εν μέσω μιας πανδημίας, αλλά οι κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο δαπανούν δισεκατομμύρια για να την καταπολεμήσουν και για να υποστηρίξουν τις συνέπειες του lockdown. Αναρωτιέμαι γιατί δεν υποστηρίξαμε με το ίδιο πάθος άλλα προβλήματα στο παρελθόν, όπως για παράδειγμα τη μόλυνση του περιβάλλοντος και την κλιματική αλλαγή; ‘Η την πανδημία της παχυσαρκίας; Ή το γεγονός ότι εν έτει 2021 έχουμε ακόμα ανθρώπους που ζουν στο δρόμο, ή ότι χρειάζεται ένας ποδοσφαιριστής, ο Μάρκους Ράσφορντ (Marcus Rashford), να δίνει χρήματα για να τραφούν τα παιδιά κατά τη διάρκεια των σχολικών διακοπών, προς όνειδος της βρετανικής κυβέρνησης.

»Πολεμάμε όλοι τον κορονοϊό. Τι γίνεται όμως με τα 1.500 άτομα που πεθαίνουν καθημερινά στο Ηνωμένο Βασίλειο από καρδιακές παθήσεις, εγκεφαλικά επεισόδια και ασθένειες που σχετίζονται με τον καρκίνο;

»Γιατί δεν αντιμετωπίσαμε αυτές τις παθήσεις το ίδιο σοβαρά όπως έναν ιό του οποίου το ποσοστό θνησιμότητας είναι πολύ κάτω από το ένα τοις εκατό, και ο οποίος, σύμφωνα με την Εθνική Στατιστική Υπηρεσία, έχει μέση ηλικία θανάτου στο Ηνωμένο Βασίλειο τα 83 έτη;

»Στο μεταξύ, στη Γλασκόβη, τη μεγαλύτερη πόλη της Σκωτίας, το προσδόκιμο ζωής των ανδρών είναι τα 71 έτη.

»Δεν μου αρέσουν οι θεωρίες συνωμοσίας. Δεν είμαι ριζοσπαστικός ή περιθωριακός. Είμαι απλώς ένας δάσκαλος που λέει αυτό που βλέπει.

»Τους τελευταίους τρεις μήνες, στο σχολείο μου και σε σχολεία όπως το δικό μου, βλέπω να υπάρχουν προβλήματα ψυχικής υγείας, ενώ ποτέ δεν είχα δει κάτι τέτοιο στην έως τώρα στην καριέρα μου. Δεν προσπαθώ να γίνω μελοδραματικός, ούτε υπερβάλλω για το τι κάνει ο εγκλεισμός στα παιδιά. Βλέπω τα παιδιά να διαγιγνώσκονται με κλινική κατάθλιψη, τα ποσοστά αυτοτραυματισμού να αυξάνονται (στη Σκωτία έχουμε τώρα το υψηλότερο ποσοστό αυτοτραυματισμού σε 15χρονα κορίτσια από οπουδήποτε αλλού στον κόσμο), υπάρχουν σκέψεις αυτοκτονίας και κάτι που είχα να δω τουλάχιστον 20 χρόνια – την επανεμφάνιση των διατροφικών διαταραχών.

»Όλοι οι μαθητές εμφανίζουν ανησυχητικά επίπεδα στρες και άγχους. Μεγάλη πηγή άγχους είναι επίσης η διαδικτυακή μάθηση. Όποιος έχει συμμετάσχει σε μια συνάντηση Zoom ξέρει πόσο αγχωτικό μπορεί να γίνει. Και όμως, η διαδικτυακή θεωρήθηκε ως η καλύτερη. Λοιπόν, σαν εκπαιδευτικός νομίζω ότι στην καλύτερη περίπτωση είναι ένα φρικτό υποκατάστατο του σχολείου.

»Στη διάρκεια της πανδημίας, τα παιδιά και οι ανάγκες τους βρίσκονται στο κάτω μέρος της λίστας προτεραιοτήτων κάθε κυβέρνησης. Αν ήμουν κυνικός θα έλεγα ότι αυτό οφείλεται στο ότι δεν ψηφίζουν. Όμως, δεν είμαι κυνικός. Αλλά είναι εξόχως ανησυχητικό να λέμε ότι δεν έχουν και πολύ σημασία τα παιδιά επειδή δεν κινδυνεύουν να πεθάνουν.

»Προς το παρόν, δεν υπάρχει κάποια εναλλακτική φωνή. Κανένα πολιτικό κόμμα δεν είναι πρόθυμο να υπερασπιστεί την κατάσταση των παιδιών, κανένα μέσο ενημέρωσης. Όλοι κουνούν τα κεφάλια τους και λένε ότι το lockdown είναι η μόνη λύση.

»Το τίμημα για να καταστέλλουμε έναν ιό και να σώσουμε το σύστημα υγείας είναι η απώλεια της ψυχικής υγείας των παιδιών μας. Διαμορφώνουμε μια γενιά ανθρώπων που θα αποτύχουν στη ζωή τους…

»Τα παιδιά πρέπει να είναι με τους φίλους τους. Πρέπει να παίξουν. Πρέπει να αναπτύξουν τις κοινωνικές και ακαδημαϊκές τους δεξιότητες…»

Και ο δάσκαλος απευθύνει έκκληση την βρετανική κυβέρνηση να ανοίξει τα σχολεία ώστε να επιστρέψουν οι μαθητές στις συνηθισμένες δραστηριότητές τους.
ν

 


Translate this post