“Αγ. Ζώνη ΙΙ”: Ναυάγιο με σκοπό την είσπραξη των ασφαλίστρων

Κατηγορία NEWS, Περιβάλλον

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Posted by Youmagazine Staff

 

Η πετρελαιοκηλίδα μολύνει ολόκληρο τον Σαρωνικό. Οι σπασμωδικές κινήσεις μιας κυβέρνησης σε αφασία. Στα «μαύρα» οι ακτές της Αττικής. Η μόλυνση έφτασε από τη Φρεαττύδα έως τη Γλυφάδα, τη Βούλα, το Καβούρι και κατέληξε στη Σαρωνίδα.

Αυτή την εικόνα παρουσιάζουν οι ακτές της Αττικής από την εξάπλωση της πετρελαιοκηλίδας του δεξαμενόπλοιου “Αγ. Ζώνη ΙΙ”. Photo: Reuters. Πηγή: Supplied
ν

ΜΕΤΑ τις καταστροφικές πυρκαγιές που κατέκαψαν σχεδόν ολόκληρη την Ελλάδα το περασμένο καλοκαίρι, μια άλλη περιβαλλοντική καταστροφή χτύπησε τη χώρα, από την βύθιση του μικρού δεξαμενόπλοιου “Αγία Ζώνη ΙΙ”, που ήταν γεμάτο με μαζούτ.
Το γεγονός ότι στο πλοίο την ώρα του «ατυχήματος» υπήρχαν μόνο δύο άτομα πλήρωμα, καθιστά σαφές –όπως δείχνει η εμπειρία από παρόμοιες περιπτώσεις στο παρελθόν– ότι επρόκειτο για προσχεδιασμένο ναυάγιο με σκοπό την είσπραξη ασφαλίστρων.
Είναι κοινή πρακτική των Ελλήνων πλοιοκτητών η βύθιση παλαιών πλοίων, με ή χωρίς φορτίο, με σκοπό την άντληση χρημάτων από τις ασφαλιστικές εταιρείες ώστε να αγοράσουν καινούρια.
Στις περιπτώσεις προσχεδιασμένου ναυαγίου, δεν υπάρχουν πάνω στο πλοίο περισσότερα από δύο-τρία άτομα, γιατί υπάρχει κίνδυνος πνιγμού αν είναι περισσότεροι, αλλά και ο κίνδυνος να αντιληφθούν κάποιοι το έγκλημα που σχεδιάζεται και ή να το ακυρώσουν ή να το μαρτυρήσουν. Άλλωστε παραπάνω άτομα σημαίνει παραπάνω χρήματα.
Να σημειωθεί ότι αυτού του τύπου τα «ναυάγια» γίνονται πάντα με καλό καιρό και κοντά στη στεριά, ώστε να είναι εύκολη η διάσωση των ναυτικών που είναι πάνω στο πλοίο και να μην υπάρχουν θύματα, πράγμα που θα οδηγούσε την πλοιοκτήτρια εταιρεία στο εδώλιο του κατηγορουμένου.
Εκτός από την ναυτιλιακή εταιρεία και τους λίγους «μυημένους» ναυτικούς, στο κόλπο μετέχουν και άτομα καθ’ όλα ευυπόληπτα, από τους κρατικούς και άλλους φορείς, αφού η συμμετοχή τους είναι απαραίτητη τόσο πριν όσο και μετά το ναυάγιο, ώστε η όλη επιχείρηση να στεφθεί με επιτυχία.

ν

ν

Το μικρό δεξαμενόπλοιο “Αγ. Ζώνη ΙΙ”, που βυθίστηκε ξημερώματα Κυριακής στον Σαρωνικό, στο αγκυροβόλιο της Σαλαμίνας, μετέφερε περίπου 2.500 τόνους μαζούτ και 370 τόνους πετρελαίου εσωτερικής καύσης (gas oil).
Όπως αποκάλυψε το πόρταλ «902.gr», το πιστοποιητικό αξιοπλοΐας του πλοίου είχε λήξει στις 27 Ιουλίου και είχε λάβει παράταση για δύο μήνες από το υπουργείο Ναυτιλίας.
Συγκεκριμένα, στις 26 Ιουλίου δόθηκε παράταση μέχρι τις 6 Αυγούστου. Στη συνέχεια, και παρά το γεγονός ότι παρουσίαζε σοβαρά προβλήματα στο μηχανοστάσιο και στις σωληνώσεις του, ακολούθησε και άλλη παράταση μέχρι τις 27 Σεπτεμβρίου. Η παράταση δεν πρόλαβε να ολοκληρωθεί και το πλοίο ναυάγησε στις 10 Σεπτεμβρίου, προκαλώντας την τεράστια ζημιά στο Σαρωνικό.
Με άλλα λόγια, το πλοίο έπρεπε να βουλιάξει πριν από τις 27 Σεπτεμβρίου, καθώς τη μέρα εκείνη έληγε και η κάλυψή του από την ασφαλιστική εταιρεία.
ν

Το πεπαλαιωμένο Oil/Chemical Tanker “AGIA ZONI II”, που έπλεε με παρατάσεις από το υπουργείο Ναυτιλίας, βυθίστηκε μαζί με το φορτίο του ώστε η ιδιοκτήτρια εταιρεία να εισπράξει διπλά ασφάλιστρα. Πηγή: Youtube
ν

Συνήθως οι πλοιοκτήτες βυθίζουν τα πλοία τους χωρίς φορτίο. Επειδή όμως αυτό το γνωρίζουν οι ασφαλιστικές εταιρείες, η πλοιοκτήτρια εταιρεία Αγία Ζώνη ΙΙ, με έδρα το Πέραμα, αποφάσισε να το βυθίσει μαζί με το μαζούτ, ώστε αφενός να κάνει πιο πιστευτό το ναυάγιο, αφετέρου να εισπράξει διπλά ασφάλιστρα – την ασφάλεια του πλοίου και την ασφάλεια του φορτίου, αδιαφορώντας για την όποια οικολογική καταστροφή.
Να σημειωθεί ότι δύο πλοία της εταιρείας Αγία Ζώνη ΙΙ είχαν κατασχεθεί το 2012 και το 2013 για λαθρεμπόριο καυσίμων. Ωστόσο, με κατάλληλες ενέργειες, η εταιρεία κρίθηκε αθώα και τελικώς απηλλάγη με βούλευμα. (Άραγε πόσο κόστισε η απαλλαγή;)
ν

Νεκτάριος Σαντορινιός, υφυπουργός Ναυτιλίας: «Ευτυχώς που έγινε αυτή η ρύπανση, γιατί έτσι θα παραδώσουμε τις ακτές στον κόσμο πιο καθαρές απ’ ότι ήταν πριν». Photo: Reuters. Πηγή: Supplied
ν

Παναγιώτης Κουρουμπλής, υπουργός Ναυτιλίας: «Ο κόσμος μπορεί να κάνει άφοβα μπάνιο. Δεν υπάρχει οικολογική καταστροφή». Photo: Reuters. Πηγή: Supplied
ν

Παναγιώτης Κουρουμπλής, υπουργός Ναυτιλίας: «Όλα βαίνουν καλώς. Για τη ρύπανση φταίνε τα θαλάσσια ρεύματα». Photo: Reuters. Πηγή: Supplied
ν

Νεκτάριος Σαντορινιός, υφυπουργός Ναυτιλίας: «Δεν υπάρχει πετρελαιοκηλίδα, αλλά διάσπαρτες κηλίδες πετρελαίου. Δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας». Photo: Reuters. Πηγή: Supplied
ν

Παναγιώτης Κουρουμπλής, υπουργός Ναυτιλίας: «Η κυβέρνηση αντέδρασε άμεσα, και εντός 16 λεπτών πήρε όλα τα απαραίτητα μέτρα ώστε η ρύπανση να περιοριστεί και να μην φτάσει στις ακτές της Αττικής». Photo: Reuters. Πηγή: Supplied
ν

Η άντληση του πετρελαίου από τον Σαρωνικό θα διαρκέσει 20-30 μέρες. Θα χρειαστεί ωστόσο να περάσουν μήνες ή και ακόμη και χρόνια μέχρι να επανέλθει το φυσικό περιβάλλον στην προτέρα κατάσταση. Το μαζούτ είναι τοξικό και καρκινογόνο. 
Η αντίδραση των «αρμοδίων φορέων» ήταν, όπως και στις φωτιές της Ανατολικής Αττικής, όμοια με την αντίδραση πτώματος. Η κυβέρνηση, που το τελευταίο διάστημα βρίσκεται σε μακαριότητα λόγω της επελαύνουσας «οικονομικής ανάπτυξης», έδρασε όπως θα δρούσε κι ένα πτώμα: με σπασμωδικές κινήσεις.
Για να μην αδικήσουμε όμως την κυβέρνηση, επειδή πράγματι έκανε και κάτι (π.χ. ο κ. Κουρουμπλής βγήκε στην τηλεόραση), θα πούμε ότι επέδειξε όχι αντιδράσεις πτώματος, αλλά μαστουρωμένου πρεζάκια, ο οποίος βρίσκεται χαμένος σε έναν δικό του κόσμο ονειρικό, σ’ ένα μαγικό σύμπαν άπειρων πιθανοτήτων, μακριά από τον τρόμο και την απελπισία της καθημερινής ζωής.
Άραγε η βρώμα και η δυσωδία που αναδίδουν και θα εξακολουθήσουν να αναδίδουν για καιρό οι ακτές της λεγόμενης «Αθηναϊκής Ριβιέρας» προέρχεται από το μαζούτ ή από το σηπόμενο πτώμα της σε ρόγχο ευρισκόμενης ελληνικής κοινωνίας;

 


Translate this post