Συνετρίβη «αρχαίο» HU-1H της ΑΣ στο Σαραντάπορο

Κατηγορία Πολιτική

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Youmagazine Newsroom

 

Από τους 5 επιβαίνοντες, οι 4 είναι νεκροί. Βαριά τραυματισμένη ανασύρθηκε η μηχανικός του ελικοπτέρου. Νεκρός ο υποδιοικητής της 1ης Στρατιάς.

Γερασμένο ελικόπτερο HU-1H της ΑΣ, ίδιο με αυτό που κατέπεσε. Τα σημάδια καταπόνησης είναι εμφανή. Τα θρυλικά Huey (Χιούι), που μας είναι γνωστά από τον πόλεμο του Βιετνάμ, σταμάτησαν να παράγονται το 1986. Φωτο αρχείου.
ν
ΣΤΟ ΣΑΡΑΝΤΑΠΟΡΟ της Ελασσόνας εντοπίστηκαν τα συντρίμμια από το μεταφορικό ελικόπτερο UH-1H της Αεροπορίας Στρατού που χάθηκε σήμερα το πρωί από τα ραντάρ, ενώ εκτελούσε πτήση από την Λάρισα με κατεύθυνση βόρεια προς την Κοζάνη. 
Στις 7:50 το πρωί χάθηκε από τα ραντάρ με πέντε επιβαίνοντες. Οι δυνάμεις έρευνας και διάσωσης, που έσπευσαν στον τόπο του δυστυχήματος, ανέσυραν από τα συντρίμια ζωντανή αλλά σοβαρά τραυματισμένη μια γυναίκα αξιωματικό, την ιπτάμενη μηχανικό του ελικοπτέρου.
Εκτός κινδύνου νοσηλεύεται στο 424 ΓΣΝΣ Θεσσαλονίκης η Αρχιλοχίας (ΑΣ) Βασιλική Πλεξίδα, η οποία επέβαινε στο μοιραίο στρατιωτικό ελικόπτερο που κατέπεσε στο Σαραντάπορο Ελασσόνας.
Νεκροί είναι ο υποδιοικητής της 1ης Στρατιάς υποστράτηγος Ιωάννης Τζανιδάκης, ο συνταγματάρχης (ΤΘ) Θωμάς Αδάμου, ο ταγματάρχης (ΑΣ) Δημοσθένης Γούλας και ο υπολοχαγός (ΑΣ) Κωνσταντίνος Χατζής.
Τα Χιούι είναι γερασμένα ελικόπτερα, αφού η παραγωγή τους σταμάτησε το 1986, και οι βλάβες τους συχνές, ενώ είναι εντελώς ακατάλληλα για το σύγχρονο επιχειρησιακό περιβάλλον.
Στις 18 Μαρτίου 2008 είχε καταπέσει ένα άλλο Χιούι στο Βασιλούδι Θεσσαλονίκης, με αποτέλεσμα τον θάνατο τριών στρατιωτικών.
Εκτός του ότι είναι παλιά, «οριακά» βγαίνει και η συντήρησή τους. Η έλλειψη προσωπικού, αλλά και ανταλλακτικών πολλές φορές, είναι βέβαιο ότι θα οδηγήσει σε ατυχήματα ακόμη κι αυτά τα ελικόπτερα που θεωρούνται αξιόπιστα. Ιδιαίτερα τώρα σε εποχές μνημονιακές, ούτε νέες προσλήψεις τεχνικών γίνονται, ούτε σωστός σχεδιασμός στη συντήρηση των ελικοπτέρων.
ν
Υπερσύγχρονο μεταγωγικό ελικόπτερο ΝΗ-90. Η Ελλάδα έχει προμηθευτεί 11 από αυτά, τα οποία όμως σαπίζουν στις αποθήκες του στρατού. Φωτο αρχείου.
ν
Το πόσο προβληματική είναι η κατάσταση στις τάξεις του στρατού, αλλά και της πλήρους διάλυσης της χώρας εξαιτίας της πολιτικής ανικανότητας, γίνεται φανερό από πολλά πράγματα, αλλά και από την τύχη που είχαν τα υπερσύγχρονα μεταγωγικά ελικόπτερα ΝΗ-90.
Η Ελλάδα παρήγγειλε τα ελικόπτερα αυτά το 2003, με το σχετικό πρόγραμμα να περιλαμβάνει 20 δικινητήρια NH-90 (16 μεταγωγικά και 4 για ειδικές αποστολές).
Και οι δύο διαμορφώσεις των ελληνικών ελικοπτέρων είναι εξοπλισμένες με κινητήρες τύπου Rolls-Royce Turbomeca RTM322-01/9.
Μέχρι τώρα η ευρωπαϊκή κοινοπραξία NHIndustries έχει παραδώσει 11 ελικόπτερα, στο σύνολό τους όμως παραμένουν καθηλωμένα στο έδαφος από έλλειψη ανταλλακτικών, ενώ η παράδοση του 12ου ελικοπτέρου δεν έγινε δεκτή τον Φεβρουάριο του 2015, κατόπιν εντολής του νέου τότε υπουργού Εθνικής Άμυνας Πάνου Καμμένου, με το αιτιολογικό ότι κάποιοι είχαν πάρει μίζες από τη σχετική σύμβαση, που έγινε επί υπουργίας Γιάννου Παπαντωνίου!
Επειδή δηλαδή υποτίθεται ότι κάποιοι πήραν μίζες –κάτι που μέχρι σήμερα δεν έχει αποδειχτεί– στερούμε από τον Στρατό υπερσύγχρονα όπλα και τα αφήνουμε να σαπίζουν στις αποθήκες, με αποτέλεσμα να πετούν τα γηραλέα Χιούι και να θρηνούμε θύματα.